  • 1. Data: 2004-12-20 11:31:09
    Temat: odestki od kredytu hipotecznego - warto zaryzykować z US?
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    Witam,

    Kupiłem w 2003 roku mieszkanie - nowy lokal - od dewelopera. Problem jest
    niestety taki, że budynek został oddany do użytkowania w 2000 roku, mój
    lokal był po prostu ostatnim niezamieszkanym i niesprzedanym przez te 3
    lata.

    W zeszłym roku niestety nie odliczyłem odsetek od kredytu hipotecznego, gdyż
    jak jest napisane w ustawie - budynek musi być oddany do użytkowania nie
    wcześniej niż w 2002 roku. Ale w tym roku jak policzę wartość odsetek od
    kredytu do mnie krew zalewa ile kasy mógłbym odliczyć!!! :))) Wiem też, że
    sporo osób u nas na osiedlu (bo są też 3 bloki oddane w listopadzie 2001 i
    jest tam masa mieszkań kupionych na początku 2002) odlicza te odsetki od
    podatku - większość podejrzewam chyba nawet nieświadomie, że to niezgodne z
    przepisami.

    No i teraz śmieszne pytanie. Co mi grozi jeśli będę odpisywał te odsetki w
    zeznaniach podatkowych za kolejne lata. Czy:
    - i jaka jest szansa, że US kiedyś zażyczy sobie decyzji o oddaniu budynku
    do użytkowania i sprawdzi, że to był 2000 rok?
    - US w ogóle kontroluje w praktyce takie sprawy?

    Jeśli mi mi udowodnią moją winę - z jakimi konsekwencjami będę się musiał
    liczyć?

    pzdr
    topjes