    From: "Pulsar" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie zus przy ryczalcie
    Date: Mon, 14 Jan 2002 07:40:12 +0100

    > W zasadzie to nie calkiem , bo skladke na ubezpieczenie spoleczne odlicza
    > sie w skali procentowej.....i z tym mam problem

    Procentowo ubezpieczenie społeczne (51) odliczasz jeśli masz przychody
    opodatkowane różnymi stwakami ryczałtu. Jeśli masz np. usługi (32,5% ogółu
    obrotów) i handel (67,5%) to:
    - 32,5% składek na ubezpieczenia społeczne (i innych odliczeń od przychodu)
    odliczasz od usług, a wynik mnożysz przez stawkę ryczałtu (8,5%) co daje Ci
    podatek
    - 62,5% odliczasz od handlu, a wynik mnożysz przez stawkę ryczałtu (3%) co
    Daje Ci podatek

    Suma tych podatków jest łącznym podatkiem zryczałtowanym w danym miesiącu
    (roku), od którego odejmujesz ubezpieczenie zdrowotne (52). Ten wynik po
    zaokrągleniu do dzieiątek groszy jest ogólnym podatkiem zryczałtowanym.

    Pozdrawiam.