  • 1. Data: 2006-08-19 18:54:55
    Temat: odliczenia podatkowe na odpłatne dokształcanie nauczyciela i na dojazd na uczelnię
    Od: s...@o...pl

    moja dziewczyna jest mgr pedagogiki i podejmuje pracę jako nauczyciel stażysta.
    warunkiem podjęcia pracy jest uczestnictwo w kursie z oligofrenopedagogiki

    kurs kosztuje 1450zł, a oprócz tego trzeba dojeżdżać na uczelnię (w soboty
    i niedziele, system zaoczny) około 90 km, co też oznacza duże wydatki.

    chcę się dowiedzieć czy w 2006 roku nadal obowiązuje ulga na dokształcanie
    i doskonalenie zawodowe podatnika oraz czy można odliczyć od podatku wydatki na
    dojazd na uczelnię. Czy bycie nauczycielem ma znaczenie dla ulgi (może
    istnieja jakieś szczególne rozwiązania prawno-podatkowe dla nauczycieli)?

    Czy kwota 1450zł nie przekracza rocznego limitu odliczeń? (jeśli tak, rozważamy
    zapłacenie jednej raty teraz i drugiej w styczniu 2007)

    Czy można odliczyć od podatku dojazd na uczelnię? Albo chociaż uzyskać jakieś
    ulgi bądź zniżki od PKP lub PKS-u?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2006-08-19 19:48:08