  • 1. Data: 2005-12-10 01:07:30
    Temat: odliczenia remontowe - ile mogę?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    wydałem na remont domu:
    49tyś na zakupy "nie-gazowe"
    1tyś na zakupy "gazowe"

    ile mogę odliczyć:
    a) całe 6615 (limit na dom 5670 podwyższony o dodatek gazowy)

    czy:
    b) 5860 (limit na dom 5670 + 19% wydatków gazowych tj.190zł)

    ???

    dzięki
    pozdrawiam
    KTP

  • 2. Data: 2005-12-10 03:58:58
    Temat: Re: odliczenia remontowe - ile mogę?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ktp wrote:
    > Witam
    >
    > wydałem na remont domu:
    > 49tyś na zakupy "nie-gazowe"
    > 1tyś na zakupy "gazowe"
    >
    > ile mogę odliczyć:
    > a) całe 6615 (limit na dom 5670 podwyższony o dodatek gazowy)
    >
    > czy:
    > b) 5860 (limit na dom 5670 + 19% wydatków gazowych tj.190zł)
    >
    > ???
    >
    > dzięki
    > pozdrawiam
    > KTP

    cały podwyższony.
    W ustawie jest napisane poniósł wydatki na remont instalacji gazowej i
    niegdzi nie jest napisane, że ma to byc udział procentowy.

  • 3. Data: 2005-12-10 09:07:13
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > cały podwyższony.
    > W ustawie jest napisane poniósł wydatki na remont instalacji gazowej i
    > niegdzi nie jest napisane, że ma to byc udział procentowy.
    =============================
    nie zgadzam się.
    1. Tu nie chodzi o żaden udział procentowy
    2. Podwyższony limit przysługuje jedynie w odniesieniu do "wydatków
    gazowych"

    Oto cytat z objaśnień do PIT-D.

    "Wysokość powyższych limitów podwyższa się o kwotę 945 zł - jeżeli podatnik
    dokonując remontu lub modernizacji budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego poniósł wydatki na remont i modernizację instalacji gazowej,
    urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych i w ZWIĄZKU z tymi
    wydatkami przekroczył limity odliczeń, o których mowa wyżej."

    Atomek

  • 4. Data: 2005-12-10 18:54:20
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > cały podwyższony.
    czy znasz jakieś interpretacje MF/IS/US lub wyroki przemawiające za tą tezą?

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2005-12-10 20:49:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Atomek wrote:

> [...]
    > gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych i w ZWIĄZKU
    > z tymi wydatkami przekroczył limity odliczeń, o których mowa wyżej."

    No i...?
    Bo dla mnie to zdanie jest bardzo proste.
    Jeżeli z powodu remontu instalacji gazowej przkroczyłem limit wydatków
    to podnoszę ten limit o 945 zł.
    I teraz taki limit mnie obowiązuje.
    Nigdzie nie jest napisane, że 945 zł należy wydać na instalację gazową.
    Mowa jest tylko o przekroczeniu limitu. Przekroczenie limitu o 1 zł tez
    jest przekroczeniem limitu.

  • 6. Data: 2005-12-10 20:50:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ktp wrote:

    > czy znasz jakieś interpretacje MF/IS/US lub wyroki przemawiające za tą tezą?

    Nie znam. Poszukaj w internecie.

  • 7. Data: 2005-12-10 23:32:20
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Nie znam. Poszukaj w internecie.

    sęk w tym, że nie znalazłem
    znalazłem za to pisma USów stwierdzające, że "dodatkowy" limit można
    wykorzystać TYLKO na wydatki gazowe, np:

    PDOF/415-10/05 z 18.04.2005 z II US Bielsko Biała,
    US-25/024/404/130/04 z 06.08.2004 z II US Radom

    faktycznie ostatnio Gazeta Prawna pisała tak, jak Ty mówisz,
    ale też nie podali żadnych interpretacji, ani wyroków na poparcie...

    pozdr
    KTP

  • 8. Data: 2005-12-11 15:54:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ktp wrote:

> [...]
    > wykorzystać TYLKO na wydatki gazowe, np:
    >
    > PDOF/415-10/05 z 18.04.2005 z II US Bielsko Biała,
    > US-25/024/404/130/04 z 06.08.2004 z II US Radom

    a czy to poraz pierwszy US interpretuje coś po swojemu.

    Ustawa określa warunek jednoznacznie. Poniósł wydatki lub nie poniósł
    wydatków i tyle.

    > faktycznie ostatnio Gazeta Prawna pisała tak, jak Ty mówisz,
    > ale też nie podali żadnych interpretacji, ani wyroków na poparcie...

    Nie chce mi się szukać, ale na pewno cos by się znalazło.