  • 1. Data: 2011-07-20 14:43:29
    Temat: odliczenie wycieczki
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Prowadze działanosc gospodarczą, na ksiące PiR.
    Chciałem sie dowiedzieć jak to jest z rozliczaniem sobie faktur kosztowych
    róznych rzeczy "na firme"
    Czy są jakies ogólne zasady co moge sobie wliczać w działalność firmy a czego
    nie.?
    Do tej pory wrzucam w koszty, paliwo i rzeczy które tylko i wyłacznie należą do
    działaności.
    A jak wygląda możliwosc odliczenia sobie podatku i wrzucenia w koszty firmy np
    wycieczki wakacyjnej, jedzenia w barze, urania ( nie roboczego) mobli ( pracuje
    w domu i meble używam na potrzeby firmy i
    Zakładamy ze firma zajmuje sie np sprzetem komputerowym,- czy moge sobie kupić
    np paralotnie i wliczyć w koszt ?
    Czy to zależy od mojego widzimisie ? Wszystkie zakupy de faco moge pod
    działanosc własciwie podciąnąć. Czy ktoś moze mi to zakwestionować, ? Kiedyś
    kupiłem drogi zegarek- moja "ksiegowa" stwierdziła ze jest drogi - i czy
    napewno sie wytłumacze z niego przez kontrolą ewentualną... Czy rzeczywiscie w
    czasie takiej kontroli gospodarczej musze sie tłumaczyć z kazdej rzeczy czy ona
    jest niezbędna do uzyskania dochodu w firmie ?

  • 2. Data: 2011-07-20 16:01:25
    Temat: Re: odliczenie wycieczki
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.07.2011 16:43, BETON pisze:
    > Czy są jakies ogólne zasady co moge sobie wliczać w działalność firmy a
    > czego nie.?

    Są.

    > Do tej pory wrzucam w koszty, paliwo i rzeczy które tylko i wyłacznie
    > należą do działaności.

    a samochód masz ,,na firmę''? Bo jak nie, to paliwo odpada! Musisz
    rozliczać ewidencję przejazdów.

    > A jak wygląda możliwosc odliczenia sobie podatku i wrzucenia w koszty
    > firmy np wycieczki wakacyjnej,

    No jasne, co jeszcze.... W Koszty wliczasz to, co jest kosztem UZYSKANIA
    PRZYCHODU. Niestety są wyjątki, np. nie można odliczyć garnituru, choć
    jest ewidentnie np.dla Prezesa strojem służbowym.

    >jedzenia w barze,

    OIDW to odpada. Żywienie to już twoja prywatna sprawa.

    > urania ( nie roboczego)
    > mobli ( pracuje w domu i meble używam na potrzeby firmy i

    To jest płynne. Jak wydzielisz jakiś pokój na biuro i konkretne koszty
    związane z tym pokojem odliczysz, to myślę, że przejdzie.

> [...]
    > rzeczywiscie w czasie takiej kontroli gospodarczej musze sie tłumaczyć
    > z kazdej rzeczy czy ona jest niezbędna do uzyskania dochodu w firmie ?

    Owszem. Z jakiego bowiem powodu miałbyś odliczać paralotnię? Co innego,
    jeśli przy jej pomocy świadczysz usługi. Ale KOSZT UZYSKANIA PRZYCHODU
    to nie Kasa Wydana Na Przyjemności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2011-07-20 16:20:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BETON wrote:

> [...]
    > Zakładamy ze firma zajmuje sie np sprzetem komputerowym,- czy moge
    > sobie kupić np paralotnie i wliczyć w koszt ?

    Jakie widzimisię? Jak ubrania w koszty, to tylko najlepsze marki
    Saint Laurent, Zegna a nie jakieś tam Montany.
    Wycieczki też tylko te najdroższe - tanie linie się nie łapią.
    Jedzenie w barze? Zwariowałeś? To na pewno zakwestionują.
    Tylko najlepsze restauracje. Na takie tanie wydatki, to skarbówka
    jest cholernie czuła i wyrzuci z kosztów na pewno.
    Z tą paralotnią to przegiąłeś. Nie możesz zwykłego helikoptera
    kupić?

  • 4. Data: 2011-07-20 16:58:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-07-20 18:20, cef pisze:
    > Z tą paralotnią to przegiąłeś. Nie możesz zwykłego helikoptera
    > kupić?
    Prawdziwi biznesmeni kupują tylko odrzutowce. Tylko jak tym potem
    podlecieć pod ulubiony bar mleczny?

    Maciek