  • 1. Data: 2002-03-02 11:12:42
    Temat: 'odzyskane' pieniadze + odsetki a podatek ?
    Od: "Jim" <j...@w...pl>

    Witam,

    W tamtym roku podatkowym pewna firma nie zaplacila mi pieniedzy mimo tego ze
    powinna (spisana umowa zlecenie, praca wykonana, wystawiony rachunek). W
    zeszlorocznej deklaracji dochodu tego (jako ze go de fact nie bylo) nie
    uwzglednilem. Podalem tez firme do sadu. W sadzie wygralem i w grudniu na
    moje konto wplynela zalegla kwota + odsetki karne zasadzone przez sad. I jak
    ja mam sie teraz z tego rozliczyc ? No bo rok temu mimo ze 'dluznik' mi
    pieniedzy nie zaplacic to zaplacil podatek od tej kwoty zgodnie z trescia
    umowy zlecenia. Ja tego 'zaplaconego' na pocztek kwoty podatku, tak jak i
    kwoty, nie uwzglednilem. I nie wiem ile podatku mam zaplacic (?) od kwoty N
    (umowa zlecenie) i M (odsetki).

    Moze ktos byl w podobnej sytuacji ?

    Pozdrawiam
    Jim

  • 2. Data: 2002-03-02 21:55:52
    Temat: Re: 'odzyskane' pieniadze + odsetki a podatek ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Mar 2002, Jim wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ W tamtym roku podatkowym pewna firma nie zaplacila mi pieniedzy mimo tego ze
    ************
    "Tamten rok" to jednak 2001. Podejrzewam że chodzi ci o 2000 ?
    (bo co poniektórzy na grupie to płacą już podatki [no, zaliczki
    żeby dla ścisłości nikt się nie czepiał ;>) za BIEŻACY rok
    podatkowy, 2002... !)

> [...]
    >+ kwoty, nie uwzglednilem. I nie wiem ile podatku mam zaplacic (?) od kwoty N

    Mógłbyś rzucić okiem na okoliczne wątki ? ;)
    *O ile wiem* osób fizycznych nie prowadzących DG dotyczy zasada
    liczenia podatku od uzyskanego *faktycznie* ("wpłynęło na konto")
    przychodu.
    Czyli to że twój zleceniodawna *jakoś* się rozliczał z US/ZUS
    ciebie imiennie nie dotyczy. Rozliczasz:
    - wtedy kiedy dostałeś (czyli za zeszły rok - w tym roku)
    - tyle ile dostałeś (czyli z odsetkami).
    Z punktu widzenia podatku nie gra roli czy dostałeś więcej
    dlatego, że zrobiłeś więcej "na gębę" i ci dołożyli do tego
    co w umowie czy to były odsetki.

    >+ Moze ktos byl w podobnej sytuacji ?

    Jeśli chodzi o płacenie z poślizgiem pół roku (i na przełomie)
    to owszem (ale o odsetki się nie awanturowałem bo taka była
    umowa).

    Pozdrowienia, Gotfryd