  • 1. Data: 2002-03-01 21:55:11
    Temat: Prowadzac dzialalnosc gospodarcza......
    Od: "zigi" <z...@g...pl>

    Prowadzac dzialalnosc gospodarcza od jakiej kwoty dopiero place podatek?
    Prosilbym o odpowiedz na prostym przykladzie (np 2500 brutto)
    DZieki.

  • 2. Data: 2002-03-01 22:28:25
    Temat: Re: Prowadzac dzialalnosc gospodarcza......
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zigi" napisał w wiadomości:
    > Prowadzac dzialalnosc gospodarcza od jakiej kwoty dopiero place podatek?
    > Prosilbym o odpowiedz na prostym przykladzie (np 2500 brutto)
    > DZieki.

    Z podatku zaczynasz się rozliczać (składasz dekalracje PIT-5) od momentu
    przekroczenia 2727,16 zł dochodu.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-03-02 10:24:54
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Dnia Fri, 1 Mar 2002 23:28:25 +0100, Serwiz napisał/napisała:
    >Z podatku zaczynasz się rozliczać (składasz dekalracje PIT-5) od momentu
    >przekroczenia 2727,16 zł dochodu.

    zadam dziwne pytanie, miesiecznie,czy rocznie ?
    ta kwota, to netto,czy brutto ?:)

    E-MAIL : p...@i...pw.edu.pl Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    UIN: 48215626, GG: 70701

  • 4. Data: 2002-03-02 10:38:32
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > zadam dziwne pytanie, miesiecznie,czy rocznie ?

    Ani tak, ani tak, sumujesz w kolejnych miesiacach dochody, gdy przekrocza
    kwote jak wyzej, skladasz w next miesiacu PIT 5.

    > ta kwota, to netto,czy brutto ?:)

    Netto (dochod, nie przychod)

    > PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing

    Pafelek

  • 5. Data: 2002-03-02 11:11:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pafelek" <e...@p...wp.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Ani tak, ani tak, sumujesz w kolejnych miesiacach dochody, gdy przekrocza
    > kwote jak wyzej, skladasz w next miesiacu PIT 5.

    nie dochod a PODSTAWA OPODATKOWANIA

    (netto - brutto maja rozne w zaleznosci od kontekstu znaczenia.)

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-03-02 14:01:21
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Dnia Sat, 2 Mar 2002 11:38:32 +0100, Pafelek napisał/napisała:

    >Netto (dochod, nie przychod)

    Czyli co, netto to jest dochod a przychud jest brutto ?

    Sorki za te pytania, ale wlasnie zaczynam podlegac podatkom ;)

    PS. Jako osoba fizyczna na umowe zlecenie mam skladac co miesiac PIT(jakis
    tam, dowiem sie juz we wlasnym zakresie) czy wystarczy pod koniec roku ?

  • 7. Data: 2002-03-02 20:41:35
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Papik wrote:

> [...]
    > tam, dowiem sie juz we wlasnym zakresie) czy wystarczy pod koniec roku ?

    Jeżeli to na pewno umowa zlecenie a nie zlecenie dla osoby prowadzącej
    działalnośc gospodarczą (w końcu na każdej umowie mozna napisać "umowa
    zlecenie", liczy sie treść), to nic nie składasz, o nic sie nie martwisz,
    dopiero jak dostaniesz na koniec roku PIT8B od zleceniodawcy, to robisz
    sobie rozliczenie roczne.
    Dla umowy zlecenia dochód brutto to to ile kosztujesz zleceniodawcę (ale
    bez ewentualnych składek ZUS przez niego finansowanych), netto to to co
    dostajesz do ręki.

    W przypadku działalności gospodarczej mówimy raczej od przychodzie,
    dochodzie i podstawie opodatkowania.
    Ten limit powyżej ktorego trzeba zlożyć PIT5 dotyczy podstawy
    opodatkowania, tzn.: przychód (sprzedaż, itp) minus koszty minus opłacone
    składki ZUS (za siebie) minus ewentualnie jakies ekstra odliczenia (straty
    z lat ubiegłych, zaległa ulga budowlana).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-03-02 22:07:36
    Od: "zigi" <z...@g...pl>

    Czyli jak dobrze rozumiem to jest tak? :
    Kwota powyzej ktorej placi sie podatek to 2727,16
    Np. styczen zarabiam 3000 minus zus to zostaje mi ok 2300 i nie place
    podatku
    w ltym tez 3000 minus zus ale razem mam juz styczen-luty 4600 i wtedy place
    juz
    i wtedy co miesiac rozliczam sie juz na biezaco-place podatek tylko za dany
    miesiac?