  • 1. Data: 2006-10-20 12:14:19
    Temat: opieszałość US
    Od: "stefan prus" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Toczy się w mojej sprawie postępowanie podatkowe. Dostałem już drugi termin
    załatwienia sprawy. Należy jednak podkreślić, że w chwili obecnej samo
    postępowanie trwa już ponad dwa miesiące. Chciałbym zwrócić uwagę na sposób
    sformułowania nowego terminu "dwa miesiące od dnia otrzymania wyników
    kontroli". Dla mnie taki termin jest nieakceptowalny, jest on nieprecyzyjny i
    nawet opierając się na art 139 ord podat. do określenia terminu kontroli, to
    znaczy on tyle co nic. Czy to nieprecyzyjne sformułowanie jest zgodne z
    prawem? Jeśli tak/nie, to na jakiej podstawie?

    Ponadto chciałbym zapytać, jakie mam pole manewru? Rozumiem, że przysługuje mi
    prawo ponaglenia do izby. Co ono mi umożliwi? Może macie jakąś inną sugestię
    załatwienia sprawy?

    I tak sobie zadam drugie pytanie. Co oznacza, że sprawę należy załatwić w
    ciągu 2 miesięcy (art 139)? Co się stanie jeśli ten termin zostanie
    przekroczony? Czy "oczekiwanie na wyniki kontroli" powoduje wyłączenie na
    podstawie art 139 par 4?

    Pozdrawiam,
    Sprus