    From: OSM <o...@n...osm.bierun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opodatkowanie VAT dotacji z programu SAPARD
    Date: Thu, 14 Apr 2005 16:00:09 +0200

    Kurka napisał(a):
    > Witam wszystkich:-)
    > Zadawalam juz to pytanie na grupie, ale niestety nie otrzymalam odpowiedzi.
    > Moze tym razem znajdzie sie ktos, kto wie cos na ten temat. Sprawa wyglada
    > nastepujaco: w firmie swiadczacej uslugi transportowe (pkpir, vat, memorial)
    > nabyty zostal ciagnik siodlowy (srodek trwaly). Firma otrzymala
    > dofinansowanie z programu SAPARD w wysokosci 38% ceny nabycia pojazdu.
    > Pieniazki juz wplynely na konto. Teraz mam pytanie: czy kwota dotacji
    > podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? w pismie z MF czytam, ze "podstawa
> [...]
    1. Dotacja nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
    2. Nie stanowią K.U.P. odpisy amortyzacyjne nabytego środka trwałego w
    części finansowanej z dotacji. W praktyce zalicza się odpisy w pełnej
    wysokości w K.U.P. a w momencie otrzymania dotacji dokonuje się korekty.
    3. Na dzień dzisiejszy jeżeli wykazujemy jakąkolwiek sprzedaż ZW to
    kwota dotacji wchodzi do mianownika proporcji określającej strukturę
    sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej. Ma to zmienić wchodząca od 1.06.
    nowelizacja ustawy VAT.

    J.M.