  • 11. Data: 2010-12-29 13:00:40
    Temat: Re: osoba fizyczna i działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010, Marzena wrote:

    > Póki co - nie chcę być podatnikiem VAT-u

    ...będziesz, czy tego chcesz czy nie chcesz :P i trzeba mieć tego
    świadomość, bo US może np. zażądać pokazania uproszczonej ewidencji
    VAT.
    To co można wybrać prowadząc DG, to bycie *nierejestrowanym*
    i *zwolnionym podmiotowo* podatnikiem!

    > Mój problem polega na tym, że mając zawarte umowy jako osoba fizyczna,

    Wrrrr... zwyczajowo się czepiam to i teraz nie popuszczę ;>
    Umowy "na DG" *również* będziesz zawierać *jako osoba fizyczna*!

    Jedne i drugie są (będę):
    - prywatne
    - na osobę fizyczną
    Podział na ryby i śledzie nie pozwala na poprowadzenie granicy
    zbiorów ;)

    Różnica jest w podziale na "wykonywane osobiście" i "wykonywane
    w ramach DG"!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-12-29 17:24:55
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > VAT.
    > To co można wybrać prowadząc DG, to bycie *nierejestrowanym*

    (....)

    Zbiorczo odpowiadając na Twoje 2 posty - masz rację. Swojej wiedzy
    oczywiscie nie opieram tylko na internecie czy grupach dyskusyjnych. Jestem
    obłożona również książkami. Grupy jednak czytam już od dawna - to też pewne
    żródło informacji. Wprawdzie warto je weryfikować, ale zawsze jest jakiś
    punkt zaczepienia.
    Inna sprawa, że równolegle ze mną DG zakłada moja koleżanka. Wprawdzie ja w
    Gdańsku, a ona w leżących 30 km dalej Kartuzach, ale województwo to samo.
    Obie byłyśmy w "jednym okienku", wypełniałyśmy ten sam druk zgłoszenia, ale
    we wszystkim co dalej - już są różnice. Przede wszystkim - ja jeszcze przed
    rozpoczęciem działaności musiałam pójśc do US, a jej kazano zgłosić się w
    terminie 30 dni po rozpoczęciu DG. ZUS - u mnie 7 dni, u niej - 30. Nie wiem
    z czego to wynika, ale jak widać - zasady bywają nie tylko zmienne, ale i
    różne.

    Jeśli chodzi o moją DG - to skorzystam z prawa do zwolnienia podmiotowego.
    Opodatkowanie wybrałam na zasadach ogólnych. Z tego co się doczytałam, będąc
    matką samotnie wychowującą dziecko tylko w ten sposób mam możliwość
    wspólnego rozliczenia z synem.
    Mam zamiar prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów.
    Blogi, które prowadzę, nie będą powiązane z moją DG. To tylko moje hobby.

    Pozdrawiam i dziękuję za uwagi. Merytoryczna krytyka z pewnością wyjdzie mi
    na korzyść.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 13. Data: 2010-12-29 22:54:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, Marzena wrote:

    > Mam zamiar prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów.

    BTW: jeśli jeszcze nie skreślili, to istnieje formalny obowiązek
    zgłoszenia założenia księgi. Zapisany jest odrębnie od faktu
    zgłoszenia prowadzenia DG, i nie mam pojęcia czy "jedno okienko"
    go obejmuje (pewnie nie, jako że ten obowiązek powstane *po*
    założeniu, a nie przed).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-12-30 01:19:59
    Od: tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > zgłoszenia prowadzenia DG, i nie mam pojęcia czy "jedno okienko"
    > go obejmuje (pewnie nie, jako że ten obowiązek powstane *po*

    Nie skreślili:

    § 10.
    1. Podatnicy są obowiązani załoSyć księgę, a w razie obowiązku
    prowadzenia ewidencji
    sprzedaSy, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 - równieS tę ewidencję, na
    dzień 1 stycznia roku
    podatkowego lub na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego.
    2. Podatnicy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej
    albo w poprzednim
    roku podatkowym korzystali ze zryczałtowanego opodatkowania podatkiem
    dochodowym
    lub prowadzili księgi rachunkowe, są obowiązani zawiadomić w formie
    pisemnej naczelnika
    urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika o
    prowadzeniu
    księgi w terminie 20 dni od dnia jej załoSenia.

    Na szczęście tylko przy zakładaniu DG (jeśli się nie lawiruje z
    ryczałten i PK).

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-12-30 06:39:13
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > zgłoszenia prowadzenia DG, i nie mam pojęcia czy "jedno okienko"
    > go obejmuje (pewnie nie, jako że ten obowiązek powstane *po*

    Tak, wiem o tym. Nadal obowiazuje to zgłoszenie i jedno okienko tego nie
    załatwia. Wzór pisma mam już przygotowany.