  • 1. Data: 2010-12-27 00:14:38
    Temat: kasa fiskalna dla tłumacza
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Jestem tłumaczem i z tego co się dowiedziałem, najpóźniej od maja będę
    musiał zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Nie jestwm VAT-owcem.
    W związku z tym mam kilka pytań:
    Przy założeniu, że praktycznie 100 % obrotu to będzie sprzedaż usług
    (tłumaczenie pisemne lub ustne), na co zwrócić uwagę przy wyborze modelu
    kasy i miejsca zakupu ?
    Czy ma znaczenie ilość znaków nazwy usługi na paragonie?
    Jak dokładne musi być określenie usługi na paragonie? Tzn. wystarczy
    tylko np. "usł. tłum." i kwota, czy też musi być wyszczególnione czy
    ustne, czy pisemene, z jakiego języka na jaki i ile stron?
    (Jeżeli klientowi będzie zależeć na dokładnym wyszczególnieniu, to
    zawsze mogę mu wystawić rachunek).

    Czy paragon MUSZĘ wydrukować w chwili zapłaty, czy mogę go sobie
    przygotować wcześniej?

    Pozdrawiam

    Przemek