  • 1. Data: 2005-09-08 09:41:06
    Temat: osoba wspólpracujaca
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam,

    Mam 1-os. DG. Zona jest zgloszona (w ZUS'ie) jako osoba wspólpracujaca.
    Poniewaz prócz tego pracuje na etat, place za nia tylko zdrowotne.

    Pytanie: czy w momencie zaistnienia rozdzielnosci majatkowej zona nadal
    moze byc osoba wspólpracujaca bez zadnych zmian odnosnie skladek, podatków
    etc., czy tez to juz nie wchodzi w rachube?

    pozdrowienia,
    MK.

  • 2. Data: 2005-09-08 10:19:13
    Temat: Re: osoba wspólpracujaca
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > moze byc osoba wspólpracujaca bez zadnych zmian odnosnie skladek, podatków
    > etc., czy tez to juz nie wchodzi w rachube?

    A dlaczego nie?
    Przeciez bycie osoba wspolpracujaca nijak sie ma do rozdzielnosci badz
    wspolnoty majatkowej.
    Po rozwodzie, to pewnie juz co innego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-09-08 11:44:43
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > nadal
    >
    > A dlaczego nie?
    > Przeciez bycie osoba wspolpracujaca nijak sie ma do rozdzielnosci badz
> [...]

    No dla mnie to takie oczywiste nie jest :) Może jakaś podstawa prawna?

    pozdrawiam,
    MK.

  • 4. Data: 2005-09-08 20:58:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > No dla mnie to takie oczywiste nie jest :) Może jakaś podstawa prawna?

    Art 8 ust. 11 UoSUS

    11. Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność
    oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 i 5, uważa się
    małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione,
    rodziców, macochę i ojczyma oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z
    nimi we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracują przy prowadzeniu tej
    działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub umowy zlecenia; nie
    dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o pracę w celu
    przygotowania zawodowego.
    Pisze tylko o pozostawaniu we wspolnym gospodarstwie. O wspolnocie nic nie
    ma. Zatem, jezeli tylko kuchnie macie wspolna, to spokojnie, mimo intercyzy
    wspolpracowac mozna :)

    Pozdrawiam
    SDD