  • 11. Data: 2009-02-22 07:49:35
    Temat: Re: [pb] VAT od aut
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > to ja z innej strony:
    > - czy te dwa warunki to wspólnie czy obligatoryjnie?
    muszą być spełnione jednocześnie (oby trzy: ladownosc, ciezarowy,
    homologacja)
    > - jesli powyższe brzmi "wspólnie" to czy da się zmienić homologację z auta
    > osobowego na ciężarowe (oczywiście dokładając kratkę) i jeśli tak to czy
    > ktoś się orientuje jaki to koszt?

    ja sam próbuje się dowiedzieć :)

    --
    pozdros
    icek

  • 12. Data: 2009-02-22 08:45:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    icek2 wrote:

    > ale jak auto jest nadal produkowane? nie moze byc nowej homologacji?

    Jak jest produkowane, skoro już jest wyprodukowane?
    Samochód wyprodukowany został na podstawie typu pojazdu opisanego w
    świadectwie
    homologacji producenta. Jeśli homologacja była na ciężarowy, to pewnie taką
    masz lub
    uzyskasz u PRODUCENTA pojazdu.
    Z ciekawości wygrzebałem kopię swojego wyciągu ze świadectwa homologacji
    i tam są pełne dane identyfikacyjne konkretnego pojazdu (VIN i nr silnika)
    Jeśli pojazd był tylko przerabiany na ciężarowy, dodana kratka i 500 kg -
    przy przeglądzie to nie zmienia to homologacji.
    Nie pamiętam czy w przepisach starych była mowa o homologacji producenta
    (ale chyba tak) czy o homologacji w ogóle, bo taką możesz zawsze zrobić -
    pewnie za te pieniądze można kupić cos ekstra z homologacja :-)

  • 13. Data: 2009-02-22 10:20:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak jest produkowane, skoro już jest wyprodukowane?
    > Samochód wyprodukowany został na podstawie typu pojazdu opisanego w

    A jak sobie np. ktos z dwoch zrobi jeden marki "SAM"?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-02-22 10:30:50
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    cef pisze:

    > Jak jest produkowane, skoro już jest wyprodukowane?
    produkowane znaczy się model nadal w produkcji,
    nie pamietam homologacji z poprzedniego auta (ciezarowe pod Lisaka)
    aktualne wozidło był osobowe na dzien dobry :(

> [...]
    > i tam są pełne dane identyfikacyjne konkretnego pojazdu (VIN i nr silnika)
    i tego nie wiedziałem :(
    myślałem, że moze byc homologacja na ciezarowe,
    np. Auto model X i tyle

    > Jeśli pojazd był tylko przerabiany na ciężarowy, dodana kratka i 500 kg -
    > przy przeglądzie to nie zmienia to homologacji.
    racja :( niestety tak jest
    > Nie pamiętam czy w przepisach starych była mowa o homologacji producenta
    > (ale chyba tak) czy o homologacji w ogóle, bo taką możesz zawsze zrobić -
    > pewnie za te pieniądze można kupić cos ekstra z homologacja :-)
    w przepisach jest producenta lub importera :)
    cóż, niech euro troche potanieje i będzie mozna cos myslec :))

    --
    pozdros
    icek

  • 15. Data: 2009-02-22 11:00:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    icek2 wrote:

    > i tego nie wiedziałem :(
    > myślałem, że moze byc homologacja na ciezarowe,
    > np. Auto model X i tyle

    I tak jest. Tzn WYCIĄG ze świadectwa homologacji,
    o którym mówią przepisy podatkowe,
    jest robiony dla danego konkretnego pojazdu:
    treść tego jest mniej więcej taka - pojazd nr VIN/silnika xxxx
    został wyprodukowany zgodnie z typem opisanym w świadectwie typu ABCD.

  • 16. Data: 2009-02-22 12:59:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SDD napisal:
    > A jak sobie np. ktos z dwoch zrobi jeden marki "SAM"?

    Od ktoregos juz roku nie rejestruja skladakow.
    No i skonczyly sie garazowe fabryki Maluchow :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2009-02-22 13:16:16
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > treść tego jest mniej więcej taka - pojazd nr VIN/silnika xxxx
    > został wyprodukowany zgodnie z typem opisanym w świadectwie typu ABCD.
    czyli, czy jest możliwe

    ze uzyskam homologacje na ciężarowe, mimo, że kupiłem osobowe,
    ale licze ze importer (to w jego interesie) uzyska homologacje na ciężarowe?

    czyli, innymi słowy. czy zwracając się do dealera, jest szansa uzyskania
    homologacji na ciężarowe, jesli producent/importer uzyska (globalnie)
    homologacje na ciężarowe dla modeli sprzedawanych od dzisiaj?

    model jest ten sam, produkowany od 2007 roku akurat :)

    --
    pozdros
    icek

  • 18. Data: 2009-02-22 15:39:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > Od ktoregos juz roku nie rejestruja skladakow.
    > No i skonczyly sie garazowe fabryki Maluchow :)

    Przy czym należy odróżnić sytuację kiedy to z kilku wraków oraz
    przystanku autobusowego składa jeden samochód "seryjny" od sytuacji,
    kiedy buduje się samochód typu SAM. SAM-y IMHO można dalej rejestrować.

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-02-22 18:21:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    icek2 wrote:

> [...]
    > dzisiaj?
    > model jest ten sam, produkowany od 2007 roku akurat :)

    No właśnie nie. Bo dla Twojego konkretnego samochodu
    w wyciągu z homologacji będzie stało, że wykonano
    go wg homologacji osobowego.
    Nie wiem czy jest taka procedura uzyskania potwierdzenia, że dany
    model odpowiada innemu typowi homologacji.

  • 20. Data: 2009-02-23 09:10:12
    Temat: wzór Lisaka, było: [pb] VAT od aut
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Feb 2009, icek2 wrote:

    > nie pamietam homologacji z poprzedniego auta (ciezarowe pod Lisaka)

    wKF: poruszana sprawa dotyczy JEDNEGO przypadku.
    A przypadków będzie więcej - właśnie "wzór Liska" jest IMO dobrym
    przykładem. MF starannie omija temat innych przypadków, niż
    objętych konkretnym wyrokiem ETS.
    IMO jednak ETS odniósł się do najtrudniejszej sprawy - czyli przypadku
    wprowadzenia przepisu dokładnie w dniu wejścia do UE.

    Pozostałe przypadki IMHO są oczywiste (rownież bez *tego* wyroku),
    w szczegolności to, że jeśli wprowadzono w którymś momencie prawo do
    odliczeń VAT opisane "wzorem Lisaka", to tego prawa nikt nie jest
    w stanie uchylić inaczej, niż zmieniając dyrektywy UE lub występując
    z tejże UE :>
    Skreślenie "wzoru Lisaka" w ustawie o VAT IMO było bezskuteczne
    (i jeśli miały miejsce skreślenia jakichkolwiek praw do odliczeń
    VAT od czegokolwiek po 1.V.2004 - takoż).

    pzdr, Gotfryd