  • 31. Data: 2009-02-24 18:52:04
    Temat: Re: [pb] VAT od aut
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.upug6wdhl60ql1@unk>:

    > http://tiny.pl/bx33

    PLONK ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 32. Data: 2009-02-24 22:25:23
    Od: "kasia" <c...@w...pl>

    ...i znów zagadkowy fragment w komentarzu pod artykułem wskazanym przez
    Tomka.
    Andrzej Nikończyk, doradca podatkowy w kancelarii Ożóg i Wspólnicy, pisze
    między innymi:
    "Trudno się też zgodzić, że kto odliczy w całości VAT przy zakupie auta, nie
    może skorzystać ze zwolnienia przy sprzedaży. To by oznaczało, że firma,
    która kupiła je w czerwcu 2004 r. i sprzedała w lipcu 2007 r., musi złożyć
    korektę za okres, gdy sprzedała auto, i dopłacić podatek z odsetkami.
    Tymczasem kwotę nadpłaconą w czerwcu 2004 r. ma odzyskać bez odsetek".

    Według mnie taka argumentacja to żadna argumentacja. Cóż może obchodzić
    fiskusa to, że kwotę VAT-u odzyskam bez odsetek. Jak można na tej podstawie
    wnosić, że w takim razie mogę skorzystać ze zwolnienia przy sprzedaży!

    Wnioski:
    1. Wg mnie próba odzyskania 40% VAT grozi koniecznością dopłaty podatku VAT
    ze
    sprzedaży. Zgoda, drodzy miejscowi eksperci? :)

    2. Czy jednak można próbować bezkarnie - bez ryzyka powyższej dopłaty do
    przeprowadzonej już sprzedaży - odzyskać VAT na paliwo?

    K.

  • 33. Data: 2009-02-25 07:44:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-02-2009 o 23:25:23 kasia <c...@w...pl> napisał(a):

    > ...i znów zagadkowy fragment w komentarzu pod artyku?em wskazanym przez
    > Tomka.
    > Andrzej Nikonczyk, doradca podatkowy w kancelarii O?óg i Wspólnicy, pisze
    > miedzy innymi:

    Ci "experci" nie wypowiadają się po to żeby pomóc, tylko po to żeby się
    wypowiedzieć, a to zasadniczna różnica :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek