  • 1. Data: 2003-02-10 11:23:34
    Temat: pierwszy wpis w ks przychodów-rozchodów
    Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów

    Jak powinien wygladac pierwszy wpis w ksiedze przychodów-rozchodów po
    rozpoczeciu dzialalnosci?
    To znaczy jak to nalezy nawac renament, czy spis z natury i w której
    kolumnie zapisac? Dodam, ze mialem same zera.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-02-10 15:52:20
    Temat: Re: pierwszy wpis w ks przychodów-rozchodów
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To znaczy jak to nalezy nawac renament, czy spis z natury i w której
    > kolumnie zapisac? Dodam, ze mialem same zera.

    Remanent początkowy na dzień XX.XX.XXXX wynosi : a w jakiej kolumnie to
    zależy co jest przedmiotem działalności

  • 3. Data: 2003-02-10 16:12:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Remanent początkowy na dzień XX.XX.XXXX wynosi : a w jakiej kolumnie
    > zależy co jest przedmiotem działalności

    Chyba w żadnej. Gdyby było w którejś, to
    z objaśnień w RMF wynikałoby, że będzie
    uwzględnione 2 razy.

  • 4. Data: 2003-02-10 16:13:56
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Remanent początkowy na dzień XX.XX.XXXX wynosi : a w jakiej kolumnie to
    > zależy co jest przedmiotem działalności

    No walsnie - juz kiedys dyskutowalismy, ale wciaz nie mam jasnosci.
    Jesli to są tylko usługi i nie mam nic "na stanie", ani w EST,
    to chyba nie trzeba zaczynać od zadnego wpisu remanentowego?

    Latet

  • 5. Data: 2003-02-10 16:39:50
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No walsnie - juz kiedys dyskutowalismy, ale wciaz nie mam jasnosci.
    > Jesli to są tylko usługi i nie mam nic "na stanie", ani w EST,
    > to chyba nie trzeba zaczynać od zadnego wpisu remanentowego?

    Trzeba.W matematyce nie ma pojęcia nic. ST nie podlegają spisowi.
    A kolumna może być "żadna" czyli wartość można wpisać na dowolnym polu,a
    najlepiej (żeby nie korciło nas uwzględnianie w obliczeniach) w polu
    przeznaczonym na tekst

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-02-10 16:46:54
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    > Jesli to są tylko usługi i nie mam nic "na stanie", ani w EST,
    > to chyba nie trzeba zaczynać od zadnego wpisu remanentowego?

    A ja jednak upierałabym się że musi być tak zapoczątkowany nawet jeśli
    wynosi zero: w usługach będzie to naprawdopodobniej kol. 10 - materiały

  • 7. Data: 2003-02-10 19:48:23
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > A ja jednak upierałabym się że musi być tak zapoczątkowany nawet jeśli
    > wynosi zero: w usługach będzie to naprawdopodobniej kol. 10 - materiały

    ==============================
    jest tak jak pisze jacek, mozna go wpisac w dowolnym miejscu, oby tylko
    zachowac chronologię i najlepiej tak żeby przypadkiem przez pomyłkę nie
    zsumować go zobie z jakąś kolumną. Dotyczy to również spisów z natury
    dokonywanych w środku roku. Wartości poszczególnych spisów z natury
    uwzględniamy dopiero podczas ustalania dochodu i to dopiero wówczas gdy
    mamy przynajmniej dwa takie spisy.
    Tomek A.

  • 8. Data: 2003-02-10 20:16:52
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > A kolumna może być "żadna" czyli wartość można wpisać na dowolnym polu,a
    > najlepiej (żeby nie korciło nas uwzględnianie w obliczeniach) w polu

    No dobrze, ale jak czesto trzeba to robic?
    Raz do roku? Dwa razy (na poczatek i na koniec)?

    Co sie - z definicji - w takim spiscie uwzglednia
    (zakladajac, ze nie mam zadnych towarow handlowych, ani materiałów)?

    Dzieki,

    latet

  • 9. Data: 2003-02-10 20:33:24
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###
> [...]
    > A kolumna może być "żadna" czyli wartość można wpisać na dowolnym polu,a
    > najlepiej (żeby nie korciło nas uwzględnianie w obliczeniach) w polu

    ja wpisuje obok nazwy miesiąca ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 10. Data: 2003-02-10 20:50:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No dobrze, ale jak czesto trzeba to robic?
    > Raz do roku? Dwa razy (na poczatek i na koniec)?

    IMHO w normalnych okolicznościach tylko dwa razy - początek
    i koniec.

    > Co sie - z definicji - w takim spiscie uwzglednia
    > (zakladajac, ze nie mam zadnych towarow handlowych, ani materiałów)?

    A "półwyroby" i "braki" ? ;-))

    Pix