  • 1. Data: 2003-12-20 11:31:10
    Temat: [pilne] PIT-5 a umowa o dzieło
    Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl>

    pewnie było juz nieraz, ale potrzebne na szybko a nie mogę znaleźć:

    Czy mając zawieszoną działalność gospodarczą i składając zeznanie PIT-5
    trzeba wykazywać dochody z umowy o dzieło w comiesięcznej deklaracji, czy
    wystarczy wykazać je w rozliczeniu rocznym?

    J.

  • 2. Data: 2003-12-20 16:01:39
    Temat: Re: [pilne] PIT-5 a umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Jarek P. wrote:
    [...]
    >+ Czy mając zawieszoną działalność gospodarczą i składając zeznanie PIT-5
    >+ trzeba wykazywać dochody z umowy o dzieło w comiesięcznej deklaracji,

    Masz zawieszoną DG i na jej potrzeby ktoś ci wykonuje UoD ??
    Nie PIT-5 a PIT-4.
    Zakładam że o tym iż zamawiający wystawia PIT a nie wykonawca
    to wiesz (byłoby dziwne jakbyś prowadząc DG nie wiedział :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-21 00:20:41
    Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

    > Masz zawieszoną DG

    tak

    > i na jej potrzeby ktoś ci wykonuje UoD ??

    Nie ktoś mi, tylko ja komuś. Jako osoba fizyczna. Co nie zmienia faktu, że
    mając DG, co miesiąc składam PIT-5. I moje pytanie dotyczy tego, czy mam w
    każdym tym picie uwzględniać dochód wynikający z UoD, czy wystarczy jak
    zrobię to raz w roku.

    J.

  • 4. Data: 2003-12-21 11:35:23
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    czy mam w
    > każdym tym picie uwzględniać dochód wynikający z UoD, czy

    mam nadzieję, że to co robisz w ramach tej umowy w żaden sposób
    nie jest związane z rodzajem działalności, którą w tym czasie masz
    zawieszoną, bo inaczej to byłby przychód z działalności, ale skoro to
    zupełnie odrębna sprawa, to przychód ten ujmujesz w zeznaniu
    rocznym na podstawie PIT-8B, który zreszta otrzymasz od swojego
    zleceniodawcy...
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info