  • 1. Data: 2003-12-19 22:59:07
    Temat: EŚT - kryterium czasowe czy kwotowe, a może oba?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    No właśnie, czy rzecz jest środkiem trwałym, kiedy ma wartość >3500 zł,
    jest używana powyżej roku (kompletna w momencie przekazania do używania
    ble ble ble), czy może i jedno, i drugie?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-19 23:03:26
    Temat: Re: EŚT - kryterium czasowe czy kwotowe, a może oba?
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Moim zdaniem albo jedno albo drugie. Ewentualnie oba kryteria razem.

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-12-19 23:12:30
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    .
    > No właśnie, czy rzecz jest środkiem trwałym, kiedy ma wartość >3500 zł,
    > jest używana powyżej roku (kompletna w momencie przekazania do używania
    > ble ble ble), czy może i jedno, i drugie?

    No jeśli kupisz powiedzmy 1 rolkę papieru toaletowego za 3500 zł lub więcej
    to oczywiście nie jest to środek trwały.
    Oczywiście takie rzeczy się nie zdarzają, no ale różnie to bywa.

  • 4. Data: 2003-12-19 23:14:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bs003u$85f$1@flis.man.torun.pl>, Ewa Wolska wrote:
    > Moim zdaniem albo jedno albo drugie. Ewentualnie oba kryteria razem.

    Dobra, to jedziemy dalej - jak ocenić okres używania? Czy jest on oceniany
    w momencie zakupu (tzn. uważam lub z obiektywnych przesłanek wynika, że
    będę używał taką rzecz przez ponad rok), czy też może wstecznie, tzn. jeśli
    po roku czegoś nie sprzedam, to staje się to automatycznie środkiem
    trwałym? To drugie to chyba absurd.

    A jeśli to pierwsze, to jak ten okres ocenić obiektywnie?
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2003-12-19 23:48:46
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    .

> [...]
    jeśli
    > po roku czegoś nie sprzedam, to staje się to automatycznie środkiem

    A czytałeś ustawę PDOF ?
    a szczególnie art. 22 e ;)

    Ryszard

  • 6. Data: 2003-12-20 00:16:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bs02pm$qdh$1@news.onet.pl>, Ryszard G wrote:

    > jeśli
    >
    > A czytałeś ustawę PDOF ?
    > a szczególnie art. 22 e ;)

    No tak, fakt. :) Ale w każdym razie dotyczy to tylko kryterium czasowego,
    bo tam jest mowa o składnikach majątku o wartości początkowej
    przekraczającej 3500 zł, których ze względu na czas używania nie zaliczono
    wcześniej do ŚT. Natomiast mnie chodzi o przypadek, że nabywasz rzecz o
    niższej wartości, której nie oceniasz na rok lub użytkowania, więc nie
    robisz z niej ŚT. Zacytowany przepis nie wymaga, aby po roku użytkowania
    takiej rzeczy przekwalifikować ją na ŚT, bo za mało kosztuje. Co wtedy? :)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2003-12-20 09:45:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Samotnik wrote:

    >+ In article <bs02pm$qdh$1@news.onet.pl>, Ryszard G wrote:
    [...]
> [...]
    >+ niższej wartości, której nie oceniasz na rok lub użytkowania, więc nie

    Błąd: zaliczasz do specjalnie księgowanych ŚT ;)
    Skoro nie wpisałeś do EŚT (więc NIE CHCESZ uznać za ewidencjonowane
    ŚT) to zalicza ci się do specjalnej kategorii księgowej nazywanej
    "wyposażeniem". To jest nadal ŚT, tylko inaczej księgowany :)

    >+ Zacytowany przepis nie wymaga, aby po roku użytkowania
    >+ takiej rzeczy przekwalifikować ją na ŚT, bo za mało kosztuje.
    >+ Co wtedy? :)

    IMO ewidentnie jak wyżej. Skoro NIE CHCIAŁEŚ uznać za ŚT w EŚT
    to jest wyposażeniem, które na mocy odrębnych przepisów szczegółowych
    musi (>1500 zł) lub może (<1500 zł) być wpisane do odrębnej
    ewidencji. "Odrębny przepis" to oczywiście rozp. ds. KPiR... !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)