  • 1. Data: 2003-12-20 10:14:33
    Temat: Działaność wpisana, czy wykonywana
    Od: Someone <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wiem, że podobny problem pojawił się już na grupie, ale niedokładnie był on
    zdaje się adekwatny do mojej sytuacji, więc zaryzykuję i zapytam.
    W przedmiocie działalności gospodarczej wpisałem, jako n-tą pozycję z kolei,
    doradztwo (chodziło mi np. o sytuację, gdy ktoś chce sobie coś kupić, a ja
    mu doradzam co i jak). Nie miała to nigdy być ani podstawowa, ani poboczna
    moja działalność; w założeniu nie byłem pewien czy kiedykolwiek z tego
    zapisu skorzystam. I w związku z tym założyłem, że nie będę płatnikiem
    Vat-u.
    Dostałem wezwanie z Urzędu Skarbowego w sprawie wyjaśnienia tej kwestii.
    Moja działalność ma niecałe 3 tygodnie, w tym czasie mam przychód
    pochodzący z działalności podstawowej (przedmiotowo zwolnionej z Vat-u),
    który nawet nie przekracza progu Vat-owskiego. Dodam, że po Nowym Roku w
    sumie chciałem tak czy inaczej przejść na Vat.
    Co mi grozi? Czy jeśli nie wykonywałem żadnych usług doradczych, to grozi mi
    kara pieniężna za to, że mam je wpisane, a rozliczam się jako bezvatowiec?
    (KPiR, zasady ogólne)
    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2003-12-20 15:51:49
    Temat: Re: Działaność wpisana, czy wykonywana
    Od: Someone <s...@p...onet.pl>

    Someone wrote:

    > Witam,
    > Wiem, że podobny problem pojawił się już na grupie, ale niedokładnie był
    > on zdaje się adekwatny do mojej sytuacji, więc zaryzykuję i zapytam.
    [...]
    Przyłożyłem się bardziej i znalazłem chyba na grupie odpowiedź na moje
    pytanie. Wnioskuję, że póki nie wykonałem niczego, co nie podlega
    zwolnieniu z Vat-u - nie powinienem się bać. No chyba, że w poniedziałek w
    US okaże się co innego... W każdym razie sorry za zaśmiecanie grupy
    pytaniem, które można już na niej znaleźć :)
    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-12-20 16:24:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Someone wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Vat-u.
    >+ Dostałem wezwanie z Urzędu Skarbowego w sprawie wyjaśnienia tej kwestii.

    Hm... Ja bym chyba założył, że założyłem iż zacznę doradzać za
    9 miesięcy kiedy już przejdę na VAT ;), no to wpisałem ;)
    Natomiast że US kontroluje ... chyba nic dziwnego... ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2003-12-20 16:27:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ pytanie. Wnioskuję, że póki nie wykonałem niczego, co nie podlega
    >+ zwolnieniu z Vat-u - nie powinienem się bać.

    IM*H*O tak. Z "wyjaśnieniem" jak poprzednio (weź sobie długopis,
    bo nie napisałeś kto ci posłał wezwanie: jak to wskutek interwencji
    karnoskarbowego to będziesz "wyjaśniał" na piśmie :)).
    Natomiast nie dziwię się że US kontroluje - w sumie
    na twoje dobro. Bo jakby tak odłożyli na półkę, poczekali ze
    dwa lata, a *później* przyłożyli...

    >+ No chyba, że w poniedziałek w
    >+ US okaże się co innego... W każdym razie sorry za zaśmiecanie grupy
    >+ pytaniem, które można już na niej znaleźć :)

    NieNieNie :)
    Skoro zeznałeś że masz do czynienia z US, to przy okazji się
    dowiemy jak tam zapatrywania owego US na rzeczone stanowisko :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-22 11:46:32
    Od: Someone <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > NieNieNie :)
    > Skoro zeznałeś że masz do czynienia z US, to przy okazji się
    > dowiemy jak tam zapatrywania owego US na rzeczone stanowisko :)

    No to zeznań ciąg dalszy.
    Byłem w US. Pokazałem wezwanie. Pan Praktykant (chyba) podrapał się w głowę,
    wyszedł do sąsiedniego pokoju na konsultację, wrócił i powiedział, że we
    wpisie do ewidencji mam doradztwo, a on mnie poprosi o podpisanie
    oświadczenia, że usług doradczych nie wykonuję.
    Podpisałem (na oddanym tam już wcześniej druczku nip-owym) i tyle :)
    Czyli moje pierwsze (i oby ostatnie) wezwanie do US skończyło się
    bezboleśnie :)
    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 6. Data: 2003-12-22 18:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2003, Someone wrote:
    [...]
    >+ No to zeznań ciąg dalszy.

    Thx. Taki "realny" opis zawsze jakimś argumentem może być (przy
    dyskusji :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)