  • 1. Data: 2007-02-25 22:18:26
    Temat: pit 11
    Od: x...@o...pl

    Dzień dobry
    Prowadzę jednoosobową działalność. W 2006 roku zatrudniałam od
    stycznia do sierpnia pierwszego i jedynego pracownika, opłacałam za
    niego PIT4 i myślałam, że to wystarczy ale podobno trzeba zrobić
    jakieś roczne zestawienie do 28 lutego. Czy dobrze myślę że to pit11.
    Mam jeszcze takie pytania:
    1.Czy ten pit11 wysyłam do pracownika czy do urzędu skarbowego?
    2. Jeśli wysyłam do urzędu skarbowego to do którego? bo zaliczki
    wysyłałam do mojego a ten pracownik podlega pod inny urząd

    Proszę o szybką podpowiedź

    x...@o...pl

  • 2. Data: 2007-02-25 22:34:27
    Temat: Re: pit 11
    Od: t <r...@o...pl>

    On 25 Feb 2007 14:18:26 -0800, x...@o...pl wrote:

> [...]
    >2. Jeśli wysyłam do urzędu skarbowego to do którego? bo zaliczki
    >wysyłałam do mojego a ten pracownik podlega pod inny urząd

    Wysyłasz do pracownika i *jego* US-u, trzeci PIT-11 zostawiasz sobie
    na wszelki wypadek.

  • 3. Data: 2007-02-26 07:58:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >W 2006 roku zatrudniałam od
    stycznia do sierpnia pierwszego i jedynego pracownika, opłacałam za
    niego PIT4 i myślałam, że to wystarczy ale podobno trzeba zrobić
    jakieś roczne zestawienie do 28 lutego.

    Jesli byl to *pracownik* a nie np. zleceniobiorca, to zdaje sie, ze trzeba
    bylo do konca stycznia! - a wrecz nawet do 15 wrzesnia!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-02-26 21:45:41
    Od: x...@o...pl

    On 26 Lut, 08:58, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jesli byl to *pracownik* a nie np. zleceniobiorca, to zdaje sie, ze trzeba
    > bylo do konca stycznia! - a wrecz nawet do 15 wrzesnia!

    No to jestem ugotowana, bo to był pracownik. Czy wiecie jak karę tzn.
    w jakiej wysokości mi przyłożą?

  • 5. Data: 2007-02-26 22:32:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >No to jestem ugotowana, bo to był pracownik. Czy wiecie jak karę tzn.
    w jakiej wysokości mi przyłożą?

    Jaka kare to nie wiem... - ale mozna probowac z czynnym zalem - chociaz w
    tym przypadku moze on nie zadzaialac, gdyz na podstawie tresci PITow-4 US
    mogl zorientowac sie, ze zaliczki byly odprowadzane z tytulu umowy o prace,
    a zatem mogl spodziewac sie PITu-11 najpozniej do konca stycznia a nawet do
    15 wrzesnia w tym wypadku, wiec moga nie uznac czynnego zalu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-02-27 01:02:53
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    >No to jestem ugotowana...

    owszem jestes ugotowana, ale wbrew temu co niektorzy tutaj pisza, powinnas z
    tego wyjsc:)
    termin zlozenia informacji PIT-11 minąl 15 dnia kolejnego miesiaca po ktorym
    pobrano ostatnia zaliczke, a mowi o tym art. 39 ust 2 updof i jesli
    dokladnie go przeanalizujesz powinnas znalezc wyjscie z sytuacji
    a jesli nie to...uspokoje, ze malo ktory urzad kryminalizuje takie
    zachowania
    proponuje zlozyc pit-11 w terminie do konca lutego i klopotu nie bedzie
    jesli jednak trafisz na "przyjaznego" podatnikowi urzednika to od jego
    pomyslowosci (czytaj oczytania) zalezec bedzie z ktorego art zostaniesz
    oskarzona, jesli nieuk to bedzie to art 56§4 lub 80§4, a jesli podaza za
    zmianami wskaze art 79§2 kks
    sankcja od1/10 do 20 x minimalne wynagrodzenie (zwyczajowo stowka)

    zycze powodzenia i dodam ze wykorczenie o ktorym tutaj mowa ulega
    przedawnieniu po roku czasu lub 2 latach gdy wszczeto postepowanie...ale
    zapewne zadnego postepowania nie bedzie jesli tylko nie zapomnisz zlozyc
    pit-11 do konca misiaca.

    pozdrawiam
    grzess

  • 7. Data: 2007-02-28 20:37:59
    Od: x...@o...pl

    Dziękuje za odpowiedzi. Pit wysłałam czekam co będzie :)