  • 1. Data: 2007-01-21 23:01:41
    Temat: pit-4
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Nie trzeba juz skladac pit-4, ale czy tez nie trzeba wplacac do 20. kwoty
    zaliczki? czy dopiero skladajac pit-4R za caly rok trzeba wplacic calosc?

    a.

  • 2. Data: 2007-01-22 09:44:05
    Temat: Re: pit-4
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Jan 2007, Wemif wrote:

    > Nie trzeba juz skladac pit-4, ale czy tez nie trzeba wplacac do 20. kwoty
    > zaliczki?

    A może by tak... ustawę? ;)
    +++
    Art. 41.
    1. Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš, osoby
    prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne
    niemajšce osobowoœci prawnej, które dokonujš œwiadczeń z tytułu
    działalnoœci, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18,
    osobom okreœlonym w art. 3 ust. 1, sš obowišzane jako płatnicy
    pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy,
    stosujšc do dokonywanego œwiadczenia, pomniejszonego o miesięczne
    koszty uzyskania przychodów w wysokoœci okreœlonej w art. 22 ust.
    9 oraz o potršcone przez płatnika w danym miesišcu składki,
    o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższš stawkę
    podatkowš okreœlonš w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
    [...]
    4. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, sš obowišzani pobierać zryczałtowany
    podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (œwiadczeń) lub stawianych
    do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartoœci pieniężnych z tytułów
    okreœlonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4, 4a, 5 i 13 oraz
    art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.
    [...]
    Art. 41a.
    Płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33-35 i art. 41 ust. 1,
    na wniosek podatnika obliczajš i pobierajš w cišgu roku zaliczki
    na podatek dochodowy, stosujšc zamiast najniższej stawki okreœlonej
    w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, wyższš stawkę podatkowš
    okreœlonš w tej skali.
    [...]
    Art. 42.
    1. Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazujš kwoty pobranych
    zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie
    do dnia 20 miesišca następujšcego po miesišcu, w którym pobrano
    zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje
    naczelnik urzędu skarbowego właœciwy według miejsca zamieszkania
    płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobš fizycznš, według siedziby
    bšdŸ miejsca prowadzenia działalnoœci, gdy płatnik nie posiada siedziby.
    ---

    Oczywiście art.13 ma postać:
    +++
    Art. 13.
    Za przychody z działalnoœci wykonywanej osobiœcie, o której mowa
    w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    ---

    :)
    Rzecz jasna regulacje ww dotyczą umów osobistych, dla pracy są w innych
    artykułach, ale z tym samym skutkiem (tylko jest nakaz stosowania skali
    a nie dobrowolność zaliczek "powyżej progu").

    > czy dopiero skladajac pit-4R za caly rok trzeba wplacic calosc?

    Tia... myślisz że budżet nie chce pieniędzy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-22 16:26:46
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > A może by tak... ustawę? ;)

    Tak, tak, ale dzieki za ulatwienie.
    Kto nie ma w głowie, przecież dzis to za grudzień, więc pit-4 trzeba
    złożyć po staremu... dopiero w US gdy inni skladali sobie to uswiadomilem...

    > Tia... myślisz że budżet nie chce pieniędzy :)

    Fakt :)
    Ale tak sie zastanawiam, jaki 'symbol formularza i platnosci' nalezy
    podac przy przelewie co miesiac, chyba nie pit-4r czy pit-5r ?

    a.

  • 4. Data: 2007-01-22 18:21:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > A może by tak... ustawę? ;)

    Gdyby pytał w lutym to tak, ale dzisiaj, to ja bym mu jednak również
    rozporządzenie MF w Dz.U. Nr 243, poz. 1760 z 2006r. polecił przeczytać i
    upewnić sie czy na pewno nie trzeba pit-4 złożyć za grudzień 2006 ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-01-22 23:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jan 2007, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > rozporządzenie MF w Dz.U. Nr 243, poz. 1760 z 2006r. polecił przeczytać i
    > upewnić sie czy na pewno nie trzeba pit-4 złożyć za grudzień 2006 ;-)

    Idzie o to, że z ustawy wynika iż nic się nie zmieniło, nawet cytatu
    nie doczytałeś do końca ;)
    Inna rzecz, że Twoja uwaga w powiązaniu z pytaniem Wemifa okazuje
    problem - "co wprowadzić w polu symbol formularza" :]
    Ale mam nadzieję że ktoś na grupie będzie miał ten problem wcześniej
    niż ja i "opanuje" (oraz zapoda :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-23 00:42:49
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701230020570.2948@athlon64...

> [...]
    > problem - "co wprowadzić w polu symbol formularza" :]
    > Ale mam nadzieję że ktoś na grupie będzie miał ten problem wcześniej

    Pytałem wczoraj w US - miła pani powiedziała "wpisujemy tak jak dotychczas -
    PIT-4"
    W innych USach pewnie padną inne odpowiedzi.

    Marek

  • 7. Data: 2007-01-23 06:33:46
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Marek napisał(a):

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701230020570.2948@athlon64...

    > Pytałem wczoraj w US - miła pani powiedziała "wpisujemy tak jak
    > dotychczas - PIT-4"

    Szkoda, że KIR jest innego zdania... Banki nie puszczają przelewów
    opisanych PIT4. Gorzej, że PIT8A też nie; a miałem taki do zapłacenia za
    grudzień.
    Ciekaw jestem skąd US będzie wiedział za co jest podatek jak zapłacę to
    co było dotychczas na PIT8A, przecież tu nie ma rozliczenia rocznego...

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2007-01-23 09:29:59
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm> wrote:

    > Szkoda, że KIR jest innego zdania... Banki nie puszczają przelewów
    > opisanych PIT4. Gorzej, że PIT8A też nie; a miałem taki do zapłacenia za
    > grudzień.

    Jak to nie puszczają? Wczoraj przelałem i nie było problemu.

    pozdrowienia
    a.

  • 9. Data: 2007-01-23 12:27:47
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@r...net>

    Wemif napisał(a):

    > Jak to nie puszczają? Wczoraj przelałem i nie było problemu.
    >
    > pozdrowienia
    > a.

    Ja dostałem dzisiaj z banku informacje (poprzez Minibank BZWBK), że
    "Po interwencji ze strony KIR S.A. Ministerstwo Finansów zdecydowało
    się na warunkowe przedłużenie ważności symboli formularzy:PIT-8/A,
    PCC-1, PIT-4, PIT-5, PIT-5L, PIT-53; PIT-4G".
    Więc powinni przyjmować przelewy.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 10. Data: 2007-01-23 13:29:47
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:ep4a85$e9d$1@news.onet.pl...

    > Szkoda, że KIR jest innego zdania... Banki nie puszczają
    > przelewów opisanych PIT4. Gorzej, że PIT8A też nie; a miałem
    > taki do zapłacenia za grudzień.

    mBank ? :-) Ja opisalem PIT-4R. I nie przewiduje z tym
    jakichkolwiek problemow. :-)

    marekz