  • 1. Data: 2007-01-21 20:08:25
    Temat: podatek od kupna?
    Od: Krzysztof <k...@o...pl>

    Witajcie.
    Prosze o odpowiedz, czy kupując kiosk od osoby fizycznej (płatnika vat)
    jestem zobowiazany zaplacic podatek do US, czy ten obowiazek spoczywa na
    sprzedajacym?
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-01-21 21:47:37
    Temat: Re: podatek od kupna?
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prosze o odpowiedz, czy kupując kiosk od osoby fizycznej (płatnika vat)
    > jestem zobowiazany zaplacic podatek do US, czy ten obowiazek spoczywa na

    jeśli kupujesz kiosk od płatnika VAT, to dostaniesz fakturę sprzedaży i nie
    ma konieczności opłacenia podatku PCC.
    Jeślibę

  • 3. Data: 2007-01-21 21:49:45
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Magdi" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > jeśli kupujesz kiosk od płatnika VAT, to dostaniesz fakturę sprzedaży i
    > nie ma konieczności opłacenia podatku PCC.

    Jesli będzie tylko umowa kupna sprzedaży na kwotę >1000 zet to jest PCC, a
    odpowiada się za niego solidarnie, czyli nawet jesli w umowie zastrzeżesz,
    że PCC płaci sprzedający, to i tak urząd skarbowy ma prawo egzekwować tę
    kwotę od każdej ze stron.

    Magdi

  • 4. Data: 2007-01-21 22:06:18
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Magdi napisał(a):
    > Jesli b?dzie tylko umowa kupna sprzeda?y na kwot? >1000 zet to jest PCC, a
    > odpowiada si? za niego solidarnie, czyli nawet jesli w umowie zastrze?esz,
    > ?e PCC p?aci sprzedaj?cy, to i tak urz?d skarbowy ma prawo egzekwowaae t?
    > kwot? od ka?dej ze stron.

    Od 1 stycznia obowiązuje nowelizacja ustawy, na mocy której zdaje się
    podatek płaci kupujący.
    Andrzej