  • 1. Data: 2006-04-14 10:14:42
    Temat: pit D, zwrot vatu itp?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Mam maly problem z zeznaniem podatkowym mamy :/ Mianowicie w roku 2005
    mama remontowała dom (zmieniła elewację i ociepliła go oraz zmieniła
    dach, na którym została położona blacha). Stad mam pare pytan do
    bardziej obeznanych w temacie Kolegow. Czy w takiej sytuacji musze
    zlozyc PIT D? Swego czasu było głośno na temat zwrotu podatku VAT
    (różnicy między stopa 7, a 22). Czy ten PIT D to wlasnie ten
    formularz? Nie bardzo rozumiem tego zamiesznia. W PIT D przysługuje
    ulga podatkowa liczona wwysokości 19 % poniesionych wydatkow, a to
    wiecej niz roznica miedzy 22 -7 :-) Tak wiec bardzo bym prosil o
    wyjasnienie tej sytuacji i ewentualne podanie linkow- miala byc keidys
    ogloszona lista towarow objetych refundacja takiego podatku, czy ktos
    wie gdzie ona sie znajduje?

  • 2. Data: 2006-04-18 18:48:40
    Temat: Re: pit D, zwrot vatu itp?
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjasnienie tej sytuacji i ewentualne podanie linkow- miala byc keidys
    > ogloszona lista towarow objetych refundacja takiego podatku, czy ktos

    PIT-D nie ma nic wspólnego ze zwrotem VAT. PIT-D jest załącznikiem do zeznania
    rocznego, więc dotyczy tylko odliczeń. Podanie o zwrot VAT pisze się oddzielnie.
    Lista towarów i usług od których przysługuje zwrot VAT znajduje się na stronie
    MF, tzn. www.mf.gov.pl

    Ania