  • 1. Data: 2006-04-14 10:19:59
    Temat: DG A ZUS
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Do 31-03-2006 bylem na umowie o prace. W tym czasie prowadzilem tez DG. Od
    01-04-2006 jestem tylko na DG, ale mam tez zwolnieine lekarskie. Moje
    pytanie
    1 - Czy za ten okres musze oplacac pelne skladki ZUS?
    2 - Czy bedac na zwolnieinu lekarskim moge brac i wystawiac faktury?

    Adam

  • 2. Data: 2006-04-14 10:46:10
    Temat: Re: DG A ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adamski wrote:

    > Do 31-03-2006 bylem na umowie o prace. W tym czasie prowadzilem tez
    > DG. Od 01-04-2006 jestem tylko na DG, ale mam tez zwolnieine
    > lekarskie. Moje pytanie
    > 1 - Czy za ten okres musze oplacac pelne skladki ZUS?

    Jeśli w ciągu 7 dni złożyłeś w ZUS wyrejestrowanie (ZWUA) i nową
    rejestrację (ZUA) to nie musisz (oprócz zdrowotnego, chyba że będziesz
    chory cały miesiąc - zdrowotna jest po prostu niepodzielna). Jeśli nie
    dotrzymałeś terminu to masz małe szanse na jego przywrócenie. Inna
    sprawa że ZUS ma w takich wypadkach tendencję do kwestionowania
    ubezpieczenia, ale zazwyczaj przegrywa w sądach.

    > 2 - Czy bedac na zwolnieinu lekarskim moge brac i wystawiac faktury?

    Nie. Nie możesz nawet kiwnąć palcem w sprawach DG.

  • 3. Data: 2006-04-14 10:53:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Uzupełnienie:

    > Jeśli w ciągu 7 dni złożyłeś w ZUS wyrejestrowanie (ZWUA) i nową
    > rejestrację (ZUA) to nie musisz (oprócz zdrowotnego, chyba że będziesz

    Ozcywiście zakładam, że w tym ZUA zadeklarowałeś, że chcesz płacić
    dobrowolną składkę chorobową. Jeśli nie, to oczywiście żadne zwolnienia
    cie nie dotyczą.

  • 4. Data: 2006-04-14 12:05:02
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Ozcywiście zakładam, że w tym ZUA zadeklarowałeś, że chcesz płacić
    > dobrowolną składkę chorobową. Jeśli nie, to oczywiście żadne zwolnienia
    > cie nie dotyczą.

    1 - ZUA nie zlozylem w terminie
    2 - A jakis zasilek mi wyplaca? Mysle, ze tez nie.

    Adam

  • 5. Data: 2006-04-14 12:42:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adamski wrote:

    > 1 - ZUA nie zlozylem w terminie
    > 2 - A jakis zasilek mi wyplaca? Mysle, ze tez nie.

    Staraj sie o przywrócenie terminu. Masz dobty argument: choroba
    potwierdzona zwolnieniem. Sprawa zasiłku wygląda dokładnie tak samo jak
    sprawa nie płacenia składek. Ja bym im nie darował. A może będziesz
    miał szczęście i wcale nie będą ci nic kwestionować.

  • 6. Data: 2006-04-15 19:38:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> w

    > Jeśli w ciągu 7 dni złożyłeś w ZUS wyrejestrowanie (ZWUA) i nową
    > rejestrację (ZUA)
    > Nie. Nie możesz nawet kiwnąć palcem w sprawach DG.

    Czy wypełnienie i złożenie/wysłanie ZUA z kodem 551000 nie jest sprawą DG?
    Nie wysłał -- źle, wysłałby -- prowadził działalność na zwolnieniu ;->

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2006-04-18 09:35:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Apr 2006, 'Tom N' wrote:

    > jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    >
    > Czy wypełnienie i złożenie/wysłanie ZUA z kodem 551000 nie jest sprawą DG?

    Nie.
    Wbrew pozorom, zobowiązania wobec systemu ubezpieczeń społecznych oraz
    zobowiązania podatkowe, nawet jeśli *wynikają* z DG nie stanowią DG: są
    osobistymi zobowiazaniami podatnika :)
    Z tego wynika również brak przeciwwskazań do płacenia ZUSu i podatków
    z konta osobistego (a nie "firmowego"). Warto moża profilaktycznie
    podkreślić: SWOICH podatków i składek... :)

    > Nie wysłał -- źle, wysłałby -- prowadził działalność na zwolnieniu ;->

    Pomyśleli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-04-18 10:28:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > z konta osobistego (a nie "firmowego"). Warto moża profilaktycznie
    > podkreślić: SWOICH podatków i składek... :)

    Gorszy problem polega w tym wypadku na tym czy on naprawdę zaczął DG w
    dniu 1 kwietnia, jeśli od tego dnia był już na zwolnieniu. ZUS bywa
    złośliwy i może mieć uzasadnione wątpliwości.

  • 9. Data: 2006-04-18 20:26:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, jureq wrote:

    > Gorszy problem polega w tym wypadku na tym czy on naprawdę zaczął DG w
    > dniu 1 kwietnia, jeśli od tego dnia był już na zwolnieniu. ZUS bywa
    > złośliwy i może mieć uzasadnione wątpliwości.

    Trzeba by przyznać prawdę, ale on nie przerywał DG... :)
    Fakt ponownej rejestracji (rerejestracji ?? ;)) IMHO nie upoważnia
    do wyciągania (przez ZUS!) wniosku że z DG cokolwiek się działo.
    Pasuje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)