  • Data: 2009-10-13 21:11:01
    Temat: płatność za FV w euro na konto walutowe - co dalej?
    Od: Bungiel <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Sytuacja wygląda tak - wystawiam fakturę w euro klientowi spoza
    Polski, robi on przelew na moje firmowe konto walutowe prowadzone w
    euro. Rozumiem, że rozliczam to na podstawie kursu z dnia sprzedaży/
    wystawienia FV, potem korekta ze względu na różnicę kursową, gdy
    należność wpływa na konto.
    Zastanawiam się co dalej - trzymam sobie to euro na koncie (może kupię
    coś dla firmy w UE), kurs się nadal zmienia. Pewnego dnia postanawiam
    jednak przelać tę kwotę na konto firmowe w PLN, bo np. brakuje mi na
    podatek. Załóżmy, że kurs się zmienił i po przelewie mam na koncie
    50zł więcej niż wynika z mojego rozliczenia tej faktury po "starym"
    kursie. Czy muszę się teraz rozliczyć z tej różnicy? A jeśli tak, to
    co będzie, jeżeli wypłacę na konto prywatne. Albo lepiej - wypłacę na
    konto prywatne walutowe (w stamtąd poleci dalej, albo wypłacę sobie
    euro w kasie, albo przewalutuję w innym banku itp.)

    Z góry dzięki