  • 1. Data: 2003-12-31 08:38:33
    Temat: podatek 19%... umowa + działalność
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

    Problem jest taki : mam działalności gospodarczą od dawna i w przyszłum roku
    zamierzam skorzystać z nowego podatku 19 % (bez wchodzenia w wyższe progi).
    Ale jestem również zatrudniony na umowe o prace i w skali roku z tej umowy
    wpadam w próg 30 %.

    Jak to będzie w przyszłym roku ? Załapię się na 19 % za działalność czy będę
    musiał płacić 30 i za umowe i za działalność ?

    Pozdrowienia
    Sheik

  • 2. Data: 2003-12-31 09:03:57
    Temat: Re: podatek 19%... umowa + działalność
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sheik napisał:

> [...]
    >
    > Jak to będzie w przyszłym roku ? Załapię się na 19 % za działalność czy będę
    > musiał płacić 30 i za umowe i za działalność ?

    Możesz z daiłalności płacic liniowo 19% ale z umowy płacisz wg. skali.
    Jeżeli jednak na umowę o pracę wychodzisz w drógi próg to taki mieszany
    system jak by nie było sie opłaci. A w najgorszym razie stratny nie
    będziesz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-31 09:07:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Jeżeli jednak na umowę o pracę wychodzisz w drógi próg to taki mieszany

    Tak, wiem, robię ostatnio błędy ortograficzne ale może to dlatego że
    dawno nie piłam.
    Po pijaku pisze bezbłędnie :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-31 09:16:53
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

> [...]
    > Jeżeli jednak na umowę o pracę wychodzisz w drógi próg to taki mieszany
    > system jak by nie było sie opłaci. A w najgorszym razie stratny nie

    Dzieki !

    A jak to będzie wyglądało potem w rozliczeniu Pita rocznego ? Są jakieś
    druczki do tego przewidziane ?

    Sheik

  • 5. Data: 2003-12-31 09:19:00
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    > Tak, wiem, robię ostatnio błędy ortograficzne ale może to dlatego że
    > dawno nie piłam.
    > Po pijaku pisze bezbłędnie :-)
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    > pamiętny "macieżyński" też był po trzeźwemu?
    Baśka

  • 6. Data: 2003-12-31 09:21:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sheik napisał:

    > Dzieki !
    >
    > A jak to będzie wyglądało potem w rozliczeniu Pita rocznego ? Są jakieś
    > druczki do tego przewidziane ?

    A tego to nikt nie wie.
    Na razie druki rozliczeń za ten rok sa dostepne tylko na stronie MF.
    Skarbówki ich na oczy nie widziały jeszcze a tych chcesz wiedzic jakie
    będą druki za 2004. Zamomnij o tym na najblizsze 11 miesięcy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-12-31 09:51:21
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

> [...]
    > Skarbówki ich na oczy nie widziały jeszcze a tych chcesz wiedzic jakie
    > będą druki za 2004. Zamomnij o tym na najblizsze 11 miesięcy.

    :)))))))) w sumie racja :)

    Sheik

  • 8. Data: 2004-01-01 22:22:45
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > Jeżeli jednak na umowę o pracę wychodzisz w drógi próg to taki mieszany
    > system jak by nie było sie opłaci. A w najgorszym razie stratny nie

    A ja nadal nie mam jasnosci. Czy przekraczam prog wtedy gdy dochod z umowy
    przekracza wysokosc progu,
    czy kiedy laczny ?
    Powiedzmy ze mam 40 000 z dzialalnosci i 10 000 z umowy o prace. Za te 40
    000 plece 19%, ale
    jak za te 10 000 ? Wg pierwszego czy drugiego progu ?
    pozdrawiam
    Marek
    http://marek1962.republika.pl

  • 9. Data: 2004-01-02 07:10:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > A ja nadal nie mam jasnosci. Czy przekraczam prog wtedy gdy dochod z umowy
    > przekracza wysokosc progu,
    > czy kiedy laczny ?

    Dochodów opodatkowanych na różnych zasadach nie łączy się dla celów
    podatku dochodowego.
    A więc do ustalenia w którym progu jesteś istotny jest tylko dochód
    opodatkowany na zasadach ogólnych - wg. skali.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-01-02 12:04:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PiotrS napisał:

    > A ja mam jeszcze jedna wątpliwość.
    > Czy w takiej ytuacji /tj. DG + etat/ na etacie przysługuje kwota
    > wolna?

    Nie, bo ma czegos takiego jak kwota wolna.

    Dochód z etatu opodatkowujesz WG SKALI PODATKOWEJ.
    Obejrzyj sobie skalę i wyciągnij wnioski samodzielnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl