  • 1. Data: 2009-02-17 07:57:01
    Temat: podatek belki
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Czy jeśli posiada się kilka(naście) kont bankowych, z których każdy
    generuje zysk z ominięciem podatku belki, to czy ja jako podatnik nie
    mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości
    odsetek? Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2009-02-17 08:14:32
    Temat: Re: podatek belki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-02-2009 o 08:57:01 krzysiek <a...@m...net> napisał(a):

> [...]
    > generuje zysk z ominięciem podatku belki, to czy ja jako podatnik nie
    > mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości

    Nie

    > Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

    O jakim omijaniu mówisz? Bo wyżej napisałeś o zwykłych legalnych
    operacja finansowych. Nie ma nigdzie przepisu zabraniającego
    uzyskiwania mniej niż 2,50zł odsetek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-17 08:28:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    krzysiek wrote:
> [...]
    > mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości
    > odsetek? Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

    Tomek już Ci odpowiedział.

    Dodatkowo możesz sobie poszukać konta z lokatą nocną (np. pewien nowy
    bank na literkę A to ma) i wtedy "na Belkę" nie załapują się lokaty do
    około 10kplz.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-02-17 08:43:33
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Tomek pisze:

    > O jakim omijaniu mówisz? Bo wyżej napisałeś o zwykłych legalnych
    > operacja finansowych. Nie ma nigdzie przepisu zabraniającego
    > uzyskiwania mniej niż 2,50zł odsetek.

    ogólnie trochę dziwne się to wydaje. Przecież ominięcie belki ogranicza
    się tylko do ilości założonych kont. Można mieć 50 tyś zł. na jednym
    koncie o oprocentowaniu 6%, i po roku odsetki wyniosą 4000 zł, z czego
    podatek wyniesie ponad 700 zł. Przecież z tym samym kapitałem ale
    rozdzielonym na różne konta nie trzeba będzie zapłacić żadnego podatku
    podczas gdy PODATNIK uzyskał łączny przychód 4000 zł.
    Według mnie logicznym się wydaje odprowadzenie podatku z tytułu
    uzyskanych odsetek w rozliczeniu rocznym. Może za niedługo będziemy
    mieli lokaty godzinowe? Nie widzicie jaki to bezsens?

  • 5. Data: 2009-02-17 09:10:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    > Tomek pisze:

    > uzyskanych odsetek w rozliczeniu rocznym. Może za niedługo będziemy mieli
    > lokaty godzinowe? Nie widzicie jaki to bezsens?

    Tak to dziala. Ni ewidze w tym wiejszego bezsensu niz w innych aspektach
    prawa (ni etylko podatkowego).
    A odsetki od kasy na kontach i lokatach osobistych (nie "firmowych") jako
    rozliczane ryczalktowo nijak nie lapia sie na rozliczenie roczne.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-17 09:16:50
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    SDD pisze:
    > Tak to dziala. Ni ewidze w tym wiejszego bezsensu niz w innych aspektach
    > prawa (ni etylko podatkowego).

    no ja też, dziwię się tylko, że ten bubel prawny nie został jeszcze
    zmieniony. Tak jak pisałem, tylko czekać na odnawialne lokaty godzinowe :)

  • 7. Data: 2009-02-17 09:26:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > SDD pisze:

    > no ja też, dziwię się tylko, że ten bubel prawny nie został jeszcze
    > zmieniony. Tak jak pisałem, tylko czekać na odnawialne lokaty godzinowe :)

    No - w dobie kryzysu to ja nei widze innej naprawy, jak tylko calkowite
    zniesienie podatku Belki...
    Widzisz - teraz te sytuacje nalezy potraktowac tak, jak by byl *prawie*
    zniesiony...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-02-17 09:49:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-17, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Tomek już Ci odpowiedział.
    >
    > Dodatkowo możesz sobie poszukać konta z lokatą nocną (np. pewien nowy
    > bank na literkę A to ma) i wtedy "na Belkę" nie załapują się lokaty do
    > około 10kplz.

    Było ok. 16k (bo na lokatę jest brana połowa środków).
    Teraz to już będzie ok. 20k, bo zmniejszyli oprocentowanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-02-17 09:59:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Było ok. 16k (bo na lokatę jest brana połowa środków).
    > Teraz to już będzie ok. 20k, bo zmniejszyli oprocentowanie.

    Jednak będę się upierał przy swoim (20kplz to musisz mieć na rachunku,
    żeby 10 kplz poszło na lokatę).

    P.

  • 10. Data: 2009-02-17 11:20:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>