  • 1. Data: 2006-12-15 10:25:50
    Temat: podatek liniowy - czy dobrze mysle ?
    Od: "piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pracuje na umowe o prace i dodatkowo zamierzam prowadzić DG, którą chcę
    rozliczać podatkiem liniowym. Zatem:
    1. W rozliczeniu rocznym muszę złożyć dwa oddzielne PIT-y - jeden na którym
    wykaże przychody z umowy o pracę i drugi dotyczący przychodów z DG
    2. Jeśli tak jest , to czy mogę w tym pierwszym picie ( z umowy o pracę)
    rozliczyć się z żoną lub odpisać jakieś ulgi (np internet)?

    Proszę o pomoc
    Piter

  • 2. Data: 2006-12-15 12:09:28
    Temat: Re: podatek liniowy - czy dobrze mysle ?
    Od: "Tomek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Jeśli tak jest , to czy mogę w tym pierwszym picie ( z umowy o pracę)
    > rozliczyć się z żoną lub odpisać jakieś ulgi (np internet)?

    Nie,
    1. PIT składasz jeden, mając umowę o pracę nie możesz korzystać z podayku
    liniowego

  • 3. Data: 2006-12-15 12:16:37
    Od: "Piotr Domownik" <d...@f...com.pl>

    > 1. PIT składasz jeden, mając umowę o pracę nie możesz korzystać z podayku
    > liniowego

    ???
    Co ma umowa o prace wspolnego z rozliczniem DG na 19% jesli prace swiadczy
    sie komu innemeu a komu innemu wystawia FV z DG?

    Piotr

  • 4. Data: 2006-12-15 12:42:47
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj piotr,

    W Twoim liście datowanym 15 grudnia 2006 (11:25:50) można przeczytać:
    p> Pracuje na umowe o prace i dodatkowo zamierzam prowadzić DG, któr? chcę
    p> rozliczać podatkiem liniowym. Zatem:
    p> 1. W rozliczeniu rocznym muszę złożyć dwa oddzielne PIT-y - jeden na którym
    p> wykaże przychody z umowy o pracę i drugi dotycz?cy przychodów z DG
    p> 2. Je?li tak jest , to czy mogę w tym pierwszym picie ( z umowy o pracę)
    p> rozliczyć się z żon? lub odpisać jakie? ulgi (np internet)?

    Z doświadczenia kojarzę, że jak korzystasz z liniowego w
    działalności to pomimo osiągania dochodów z umowy o pracę, tych dochodów nie
    możesz rozliczać z małżonkiem.
    Ja tak zrobiłem dla wygody (żeby mniej pitów było, ale bez
    korzyści podatkowych) to US kazał sporządzić oddzielne.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2006-12-15 13:14:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Dec 2006 13:09:28 +0100, Tomek napisał(a):

    > Nie,
    > 1. PIT sk?adasz jeden, maj?c umow? o prac? nie mo?esz korzystaae z podayku
    > liniowego

    Zanim zaczniesz udzielać odpowiedzi zapoznaj się z przepisami.
    Bo piszesz bzdury.

  • 6. Data: 2006-12-15 13:30:47
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. Jeśli tak jest , to czy mogę w tym pierwszym picie ( z umowy o pracę)
    > rozliczyć się z żoną lub odpisać jakieś ulgi (np internet)?

    Na pewno nie możesz rozliczać się wspólnie z małożonkiem:
    Art 6 ust8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4,(wspólne
    opodatkowanie ) nie ma zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z
    małżonków, osoby samotnie wychowującej dzieci lub do jej dziecka mają
    zastosowanie przepisy art. 30c (podatek liniowy) lub ustawy o zryczałtowanym
    podatku dochodowym.

    Odliczyć ulgi IMHO możesz od dochodów z pracy- (PIT 36)
    Nie można odliczać ulg od dochodów opodatkowanych liniowo.
    Anow

  • 7. Data: 2007-01-10 19:26:10
    Od: c...@s...net (Wojciech Czaplicki)

    Tak, dochody z etatu na PIT-37 i z DG na PIT-36L. Niestety nie można
    rozliczyć się wspólnie, ani skorzystać z ulg (żona może).
    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego