  • 1. Data: 2006-12-15 11:55:15
    Temat: KP bez numeru i daty ?
    Od: "eter" <m...@p...fm>

    Witam,
    Zapłaciłem za naprawę samochodu na podstawie KP 300 zł (nie ma f-ry i
    paragonu). Kp jest bez numeru i bez daty - widnieje tam tylko pieczęć
    warsztatu. Warsztat totalnie wysmarował mi mazią fotele i upiera się, że to
    nie oni... Domagam się wyczyszczenia auta, Właściciel powiedział, żebym
    "zmykał na drzewo" w związku z tym chce zrobić "dobrze" właścicielowi, czy
    takie KP mogę pokazać w urzędzie skarbowym i urzędnik zrobi " przemiał"
    księgowości w tym warsztacie. Czy jednak szkoda zachodu i zmykać na to
    drzewo?

    Czy takie KP nie powinno być numerowane i z datą wystawienia ?
    M.

  • 2. Data: 2006-12-16 20:39:07
    Temat: Re: KP bez numeru i daty ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Dec 2006, eter wrote:

    > takie KP mogę pokazać w urzędzie skarbowym i urzędnik zrobi " przemiał"
    > księgowości w tym warsztacie.

    A za co?
    Żądałem f-ry/rachunku i odmówili i masz dowód?
    Wystawianie r-ków/f-r nie jest obowiązkowe jeśli nabywca nie żąda!

    pzdr, Gtofryd

  • 3. Data: 2006-12-17 08:21:34
    Od: "eter" <m...@p...fm>

    > A za co?
    > Żądałem f-ry/rachunku i odmówili i masz dowód?
    > Wystawianie r-ków/f-r nie jest obowiązkowe jeśli nabywca nie żąda!

    Nie żadałem f-ry. KP jest dowodem zaksięgowania pieniędzy w danym dniu i
    ciekawe czy warsztat to zrobił...

    m.

  • 4. Data: 2006-12-18 07:57:41
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    > Nie żadałem f-ry. KP jest dowodem zaksięgowania pieniędzy w danym dniu i
    > ciekawe czy warsztat to zrobił...
    >
    > m.
    KP nie jest dowodem zaksięgowania pieniędzy. KP jest dowodem pobrania
    pieniedzy. To dokument ważny dla ciebie a nie warsztatu. Owszem jesli w
    warsztacie byłaby kasa i pracownica która trzeba by rozliczać to takie KP
    były by wtedy prawdopodobnie numerowane, ale jeśli właściciel wsadza kase do
    kieszeni to kp moze przybrać dowolna forme z której TY bedziesz zadowolony,
    choćby skrawka starej gazety z nabazgrana kwotą i podpisem.
    Zupełnie inna sprawa jest fakt księgowania przychodu z wykonanych usług....
    ale to inna bajka.