  • 1. Data: 2005-01-20 09:46:06
    Temat: podatek od czynnosci cywilnoprawnych
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Sytuacja jest taka:
    Firma polska (sp. z o.o.) ma biuro w Niemczech (nazywane oddziałem, bez
    oddzielnej osobowości prawnej). Nie prowadzi oddzielnej ksiegowosci, nie
    rozlicza sie samodzielnie z US. Czy przekazanie pieniędzy z konta firmy w PL
    na konto firmy w DE moze byc pozyczka w rozumieniu przepisow KC?
    Rozstrzygniecie tej kwestii wiaze sie z podatkiem od czynnosci
    cywilnoprawnych. Pozyczka pod to podlega, ale nie mam pojecia, czy osoba
    prawna moze - de facto - sama sobie udzielic pozyczki?

    Pzdr,
    BaLab