  • 1. Data: 2005-01-20 08:11:33
    Temat: FP w KPiR ?
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    Witam

    Zawsze uwazalem ze skladke na FP (1 os DG, KPiR, VAT) mozna wpisywac do
    KPiR jako KUP (do pozostalych wydatkow),
    czy moglby ktos mnie utwierdzic w tym przekonaniu, najlepiej linkiem do
    stosownej ustawy ewentualnie wyprowadzic z bledu ?

    Daniel

  • 2. Data: 2005-01-20 12:05:53
    Temat: Re: FP w KPiR ?
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > stosownej ustawy ewentualnie wyprowadzic z bledu ?

    składka na Fundusz Pracy jest kosztem uzyskania przychodu i księgujesz
    to w KPiR w tabeli 14 jako koszt na podstawie dowodu dokonania
    stosownej wpłaty przelewem -pozostałe składki z wyjątkiem ubezpieczenia
    zdrowotnego możesz bezpośrednio ujmować w kosztach lub wykazywać je w
    deklaracji poza KPiR w pozycji"składki ubezpieczenia społecznego"
    ,ubezpieczenie zdrowotne wykazujesz w picie po naliczeniu należnego
    podatku w wysokości 7,75% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 3. Data: 2005-01-20 12:21:20
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "opix" <s...@b...pl> wrote in message

> [...]
    księgujesz
    > to w KPiR w tabeli 14 jako koszt na podstawie dowodu dokonania
    A gdybym musial przekonywac o tym panie z US, ktorych naczelnik
    twierdzi ze FP nie jest KUP i nie moge go wpisac do KPiR
    to na jaka ustawe/artykul mam sie powolac ?

    Daniel

  • 4. Data: 2005-01-20 12:38:02
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Daniel Chlodzinski napisał:

    > A gdybym musial przekonywac o tym panie z US, ktorych naczelnik
    > twierdzi ze FP nie jest KUP i nie moge go wpisac do KPiR
    > to na jaka ustawe/artykul mam sie powolac ?

    Ale to ON ma podać Ci artykuł, że nie jest. A ustawa wylicza co nie
    jest. Nikt z grupowiczów nie widział na tej liście składki na Fundusz Pracy.

    BTW, Twierdzi na piśmie, czy "na gębę". Bo jak na piśmie to zacytuj,
    pośmiejemy się. A jak "na gębę" to niech twierdzi dalej na zdrowie.

    pzdr

    Tomek

    Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

  • 5. Data: 2005-01-20 12:45:39
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    >
    > BTW, Twierdzi na piśmie, czy "na gębę". Bo jak na piśmie to zacytuj,
    > pośmiejemy się. A jak "na gębę" to niech twierdzi dalej na zdrowie.

    albo popros bo, by to dal "na pismie"..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-01-20 12:57:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W.R. napisał(a):

    > Na ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, a konkretnie jej art.
    > 22 ust. 1 i niech oni uzasadniają, ze ten wydatek nie może być kosztem.
    > Chyba, ze chodzi o FP od nagrody czy premii z zysku netto, którego nie
    > zalicza się do KUP (art. 23 ust. 1 pkt 37). Albo FP od niewypłaconych
    > wynagrodzeń. Tylko, że jak rozumiem Tobie chodzi o FP płacony przez
    > prowadzącego DG, więc to wyłączenie nie ma zastosowania.

    Oczywiście FP od niewypłaconych wynagrodzeń nie stanowi kosztu dopiero
    od stycznia, do końca grudnia 2004 zapłata istotna nie była.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2005-01-20 12:57:46
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>

    Dnia 05-01-20 13:21 Daniel Chlodzinski napisal(a), co nastepuje:

> [...]

    wynagrodzeń. Tylko, że jak rozumiem Tobie chodzi o FP płacony przez
    prowadzącego DG, więc to wyłączenie nie ma zastosowania.

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski