  • 1. Data: 2011-03-17 20:30:23
    Temat: podatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

    Tak sie sklada, ze od jakiegos czasu zyje pomiedzy dwoma miastami.
    Poczatkowo rozliczalem sie w miescie, z ktorego podchodze. Ale od
    jakiegos czasu coraz wiecej spedzam w tym drugim.

    Stad pytanie, jak ustalic moment od ktorego powinienem zaczac sie
    rozliczac z dochodow w nowym miejscu zamieszkania? Czy wystarczy wyslac
    aktualizacje na NIP-3, czy trzeba jeszcze jakos wykazac tytul prawny do
    miejsca zamieszkania (mieszkanie jest wynajmowane, mam umowe, ale nie
    mam pewnosci, czy wlasciciel placi podatki, a nie chcialbym mu robic pod
    gorke).

    Czy aktualizacja na NIP-3 musi isc w parze z zameldowaniem chocby na
    pobyt tymczasowy?

    Czy tez mozna sie nie przejmowac i rozliczac wg zameldowania na pobyt staly?

    Czy wciaz sa jakies kary za brak zameldowania na pobyt tymczasowy?

    Co grozi za rozliczanie sie w zlym miejscu?

  • 2. Data: 2011-03-17 20:56:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 3:30 PM, tajnyagentos wrote:
> [...]
    >
    > Stad pytanie, jak ustalic moment od ktorego powinienem zaczac sie
    > rozliczac z dochodow w nowym miejscu zamieszkania?

    w tedy kiedy uznasz, że "bardziej" mieszkasz tu, a nie tam.

> [...]
    > miejsca zamieszkania (mieszkanie jest wynajmowane, mam umowe, ale nie
    > mam pewnosci, czy wlasciciel placi podatki, a nie chcialbym mu robic pod

    wystarczy aktualizacja NIP-3....
    której nalezy dokonac w ciągu 30 dni od zmiany danych, które podałeś na
    poprzednim nip-3.
    wiec nie wtop, ze uznałeś, że mieszkasz bardziej "tu" niż "tam" już od
    pół roku.
    chyba nikt jeszcze nie został ukarany za niezłożenie nip-3 w terminie,
    ale jak podskoczysz to bata na ciebie mają w postaci 1000 zł kary.

    > Czy aktualizacja na NIP-3 musi isc w parze z zameldowaniem chocby na
    > pobyt tymczasowy?

    nie. US nie obchodzi ewidencja ludnosci. rozliczasz sie tam gdzie
    fizycznie mieszkasz.

    > Czy tez mozna sie nie przejmowac i rozliczac wg zameldowania na pobyt
    > staly?

    nalezy sie rozliczac tam gdzie sie fizycznie mieszka.
    jak sie mieszka i tu i tam, to coś sobie wybierz co ci wygodniej,
    bylebys tylko potrafił przekonac urzednika, że tam gdzie się rozliczasz
    mieszkasz "bardziej".

    > Czy wciaz sa jakies kary za brak zameldowania na pobyt tymczasowy?

    1000 zł grzywny nakładanej przez policję, w razie twierdzącej odpowiedzi
    na pytanie "czy pan tu mieszka?".
    Stosowane na imprezujących studentów w środku nocy.

    > Co grozi za rozliczanie sie w zlym miejscu?

    błedne pytanie.
    rozliczasz się zawsze w dobrym miejscu.
    co najwyzej dobre miejsce jest nie to co powinno być.
    kara jest za brak zmiany miejsca "dobrego" na "lepsze". za samo
    rozliczenie sie kary nie ma.

  • 3. Data: 2011-03-17 21:05:10
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

    > w tedy kiedy uznasz, że "bardziej" mieszkasz tu, a nie tam.

    latwo powiedziec ;)

    swoja droga, czy dobrze pamietam, ze dla rocznego zeznania pit, liczy
    sie miejsce zamieszkania na 31 grudnia roku, za ktory jest pit? czyli
    jesli np. zloze nip-3 ze od 1 grudnia mieszam w miejscowosci x, to
    zeznanie za ten rok powinienem rozliczyc rowniez w x?

    > 1000 zł grzywny nakładanej przez policję, w razie twierdzącej odpowiedzi
    > na pytanie "czy pan tu mieszka?".
    > Stosowane na imprezujących studentów w środku nocy.

    wlasnie, czy mi sie zle obilo o uszy, czy tez ostatnio ta kare zniesiono
    (gora pare mc temu)?

  • 4. Data: 2011-03-17 21:14:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 4:05 PM, tajnyagentos wrote:

> [...]
    > jesli np. zloze nip-3 ze od 1 grudnia mieszam w miejscowosci x, to
    > zeznanie za ten rok powinienem rozliczyc rowniez w x?

    tak,
    ale jak teraz złożysz nip-3, ze od pierwszego grudnia mieszkasz w X, to
    urzednik łakomy na premię za złapanie bogu ducha winnego podatnika może
    ci dokopać.
    na to miałeś czas do końca grudnia.

    lepiej nie ruszac, a złożyć z datą bieżącą.
    tylko jak masz dowód z nowym miejscem to sprawdź date wydania dowodu, bo
    też ci dokopią.

    > wlasnie, czy mi sie zle obilo o uszy, czy tez ostatnio ta kare zniesiono
    > (gora pare mc temu)?

    nie słyszałem, możliwe. do sprawdzenia.

  • 5. Data: 2011-03-17 21:17:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tajnyagentos" <t...@s...tajne.pl> napisał w
    wiadomości news:iltt20$i3f$1@news.onet.pl...

    >wlasnie, czy mi sie zle obilo o uszy, czy tez ostatnio ta kare zniesiono
    >(gora pare mc temu)?

    NIC NIE ZNIESIONO!
    Sam musialem sie miesiac temu zameldowac, gdy okazalo sie, ze pewna ruda
    suka mieszkajaca pietro wyzej napisala na mnie pare donosow :)
    Nadal PRL ma sie bardzo dobrze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-03-17 21:37:58
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

> [...]
    >
    > lepiej nie ruszac, a złożyć z datą bieżącą.
    > tylko jak masz dowód z nowym miejscem to sprawdź date wydania dowodu, bo

    wszystkie papiery mam na stare miejsce, inna sprawa, ze to nowe traktuje
    tymczasowo, z tym, ze spedzam tu coraz wiecej czasu, a dwa, ze ta
    tymczasowosc ciagle sie przeciaga

    w zasadzie mam wrazenie, ze jak nie zrobie to i tak zle, i tak nidobrze

    teoreytcznie byloby dobrze zameldowac sie na pobyt tymczasowy i zmienic
    nipem-3 wlasciwosc urzedu skarbowego

    tyle, ze juz widze wlasciciela mieszkania palacego sie do meldunku na
    pobyt tymczasowy (bo jak rozumiem wlasciciel musi wyrazic zgode?)

  • 7. Data: 2011-03-17 21:39:06
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

    W dniu 2011-03-17 22:17, SDD pisze:
> [...]
    > Sam musialem sie miesiac temu zameldowac, gdy okazalo sie, ze pewna ruda
    > suka mieszkajaca pietro wyzej napisala na mnie pare donosow :)

    czyli puste obietnice politykow...

    co jest potrzebe do meldunku? meldowales sie na pobyt staly czy tymczasowy?

  • 8. Data: 2011-03-17 21:42:23
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

    co do meldunku:

    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/zameldowanie_
    na_pobyt_staly_i_czasowy-a_334.htm

    slowem juz to widze, by stalo sie realne....

  • 9. Data: 2011-03-17 23:19:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 4:17 PM, SDD wrote:
> [...]
    > Sam musialem sie miesiac temu zameldowac, gdy okazalo sie, ze pewna ruda
    > suka mieszkajaca pietro wyzej napisala na mnie pare donosow :)

    meldunku nie zniesiono, ale nie o tym było pytanie.

  • 10. Data: 2011-03-17 23:22:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 4:37 PM, tajnyagentos wrote:

    > wszystkie papiery mam na stare miejsce, inna sprawa, ze to nowe traktuje
    > tymczasowo, z tym, ze spedzam tu coraz wiecej czasu, a dwa, ze ta
    > tymczasowosc ciagle sie przeciaga

    tymczasowy może byc i tak na kilka miesiecy, chyba, że masz powód
    twierdzić, że tymczasowość ma dłużysz charakter, np. studia tymczasowe
    przeniesienie do pracy itp itd.
    w kazdym innym przypadku to już bedzie meldunek stały.

    > w zasadzie mam wrazenie, ze jak nie zrobie to i tak zle, i tak nidobrze
    >
    > teoreytcznie byloby dobrze zameldowac sie na pobyt tymczasowy i zmienic
    > nipem-3 wlasciwosc urzedu skarbowego

    i tak i nie.
    studenci przez 5-6 lat nic nie zmieniają i nikt im z tego powodu ucha
    nie urwał.

    > tyle, ze juz widze wlasciciela mieszkania palacego sie do meldunku na
    > pobyt tymczasowy (bo jak rozumiem wlasciciel musi wyrazic zgode?)

    nie musi, a w zasadzie nie ma możliwości nie wyrazić zgody.
    on tylko poświadcza stan faktyczny, odmówienie podpisu na druczku to już
    wykroczenie.
    i to jemu grozi 1000 zł.