  • 1. Data: 2011-03-18 13:09:15
    Temat: Przecena towaru
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Podczas inwentaryzacji dokopałem się do kilku pozycji, które abym mógł
    sprzedać koniecznie musiałbym obnizyć cenę do aktualnej rynkowej.
    Jak to wygląda od strony księgowej ? Towar chciałbym sprzedać na fakturę.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2011-03-18 13:14:45
    Temat: Re: Przecena towaru
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-03-2011 14:09, Marek pisze:
    > Podczas inwentaryzacji dokopałem się do kilku pozycji, które abym mógł
    > sprzedać koniecznie musiałbym obnizyć cenę do aktualnej rynkowej.
    > Jak to wygląda od strony księgowej ? Towar chciałbym sprzedać na fakturę.

    A jaką masz tę księgowość???

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-03-18 13:17:03
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > A jaką masz tę księgowość???

    KPIR

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2011-03-18 13:20:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-03-2011 14:17, Marek pisze:
    > Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał

    > KPIR

    I gdzie w PKPiR masz ujęty ten towar wg. cen sprzedaży?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-03-18 13:37:19
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > I gdzie w PKPiR masz ujęty ten towar wg. cen sprzedaży?

    Wydaje mi się, że nigdzie, księguje mi ojciec, ale przez kilka dni go nie
    będzie a muszę ta przecenę zrobić bo akurat jest klient.
    Może wystarczy opisać kopię faktury i wyjasnic skąd tak niska cena ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2011-03-19 10:44:32
    Od: <s...@a...pl>

    > sprzedać koniecznie musiałbym obnizyć cenę do aktualnej rynkowej.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Może wystarczy opisać kopię faktury i wyjasnic skąd tak niska cena ?
    ^^^^^

    Zdecyduj się czy ona jest jakaś niska czy jest rynkowa.
    A poza tym to TY ustalasz cenę.

  • 7. Data: 2011-03-19 14:04:54
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w

    > Zdecyduj się czy ona jest jakaś niska czy jest rynkowa.
    > A poza tym to TY ustalasz cenę.

    Jest niższa od ceny zakupu o kilkaset złotych, ceny się zmieniły na
    przestrzeni czasu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2011-03-20 20:26:52
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Jest niższa od ceny zakupu o kilkaset złotych, ceny się zmieniły na
    > przestrzeni czasu.

    Czy jest jakiś przepis który zabrania sprzedać ci po cenie takiej jak
    chcesz?
    czy coś nakazuje sprzedaż z jakimś zyskiem?

    --
    pawełJ

  • 9. Data: 2011-03-20 20:57:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 21:26:52 +0100, pawelj napisał(a):

    > Czy jest jakiś przepis który zabrania sprzedać ci po cenie takiej jak
    > chcesz?
    > czy coś nakazuje sprzedaż z jakimś zyskiem?

    O właśnie, to jest dobre pytanie. Bo spotkałem się parokrotnie z opinią
    "muszę sprzedać z choćby symbolicznym narzutem", ale nikt nie potrafił
    wskazać konkretnego przepisu. Urban legend?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2011-03-21 07:17:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-03-2011 21:57, Borys Pogoreło pisze:

    > O właśnie, to jest dobre pytanie. Bo spotkałem się parokrotnie z
    > opinią "muszę sprzedać z choćby symbolicznym narzutem", ale nikt nie
    > potrafił wskazać konkretnego przepisu. Urban legend?

    Urban legend.
    Sprzedajesz za tyle, ile da klient.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl