  • Data: 2009-01-10 20:38:51
    Temat: podatek od najmu - małżeństwo/majątek odrębny
    Od: Michal <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Stoję przed podatkowym problemem, stąd moje pytanie do Was.

    Sytuacja:
    - mieszkanie kupione przeze mnie przed ślubem (majątek odrębny)
    przekazałem w wynajem po ślubie. Podatek od najmu odprowadzałem
    osobiście od 100% przychodów metodą ryczałtową zgodnie odpowiednią
    deklaracją (bez d.g.), nie składając przy tym dodatkowych oświadczeń.

    Obecnie mój US stwierdza (w sprzeczności z informacją od "panienki z
    okienka") że dochody z tegoż najmu mojego majątku odrębnego powinny być
    rozliczone wspólnie z żoną. Rodzi to jak się można domyśleć bardzo
    nieprzyjemne konsekwencje (brak oświadczenia o ryczałcie z jej strony =
    podatek w/g skali od połowy przychodów).

    Infolinia podatkowa, powołując się na informacje od MF, utrzymuje że
    dochody z najmu tego majątku odrębnego powinny być opodatkowane tylko
    przeze mnie.

    Macie doświadczenie w takiej materii? Jak temat ugryźć?

    Pozdr.,
    Michał