eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek od najmu mieszkania - amortyzacja › podatek od najmu mieszkania - amortyzacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Paweł R <1...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek od najmu mieszkania - amortyzacja
    Date: Tue, 21 Sep 2010 19:20:47 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <i7at1v$f9t$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc4-derb12-2-0-cust97.8-3.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1285093247 15677 86.24.106.98 (21 Sep 2010 18:20:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Sep 2010 18:20:47 +0000 (UTC)
    X-User: pablitto1983live
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:225622
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    będę wynajmował mieszkanie - chodzi o najem okazjonalny. Wyjeżdżam i
    wynajmuję mieszkanie.
    Wiem, że mogę płącić to ryczałtem - 8,5% kwoty czynszu, i nie moge
    tego wliczyć do dochodu, ani odjąć ulg podatkowych od tego (czy się
    mylę??)
    Inna możliwość - to na zasadach ogólnych - czyli 18%. Ale tu można
    odjąć pewne koszta.
    I tak, mieszkanie jest w kredycie, kupione 3 lata temu.
    Wysokość raty kredytu miesięcznie to mniej więcej tyle, co czynsz
    najmu (odsetki i rata kapitałowa). Mam wszystkie rachunki na zakup
    wyposażenia mieszkania - co do części mat. budowlanych nawet
    odzyskiwałem część VATu.

    Pytanie do tych co się znają i to robią - w jaki sposób odliczyć od
    dochodu kredyt, amortyzację mieszkania? Zakładam teoretycznie, że
    kwota najmu i kredytu to po 1200pln. Rachunków na wyposażenie będzie
    powiedzmy na 30tys (meble, sprzęt AGD). Są rachunki za zakup
    nieruchomości (poza tym jest kredyt, akt notarialny z kwotą zakupu).

    google podają wiele sprzecznych informacji, których jako "zielony" nie
    jestem w stanie odfiltrować.

    Wyjeżdżam z kraju, więc dochodu innego nie posiadam (chciałbym
    skorzystać z ulgi na dziecko - ok. 1100pln) - za ten rok raptem 5
    miesięcy pracowałem w kraju i za tyle płaciłem podatki - umowa prace.
    Nie mam działalności gosp.

    Podpowie ktoś krok po kroku co i jak? ew. ile księgowa może
    zainkasować za takowe rozliczenie? Wiem, żę zaliczki płaci się
    miesięcznie, a z PITem dostarcza się reszte papierów. Nie ma mnie w
    kraju, więc proszę Was o pomoc.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1