  • 1. Data: 2006-11-10 16:53:51
    Temat: podatek od nieruchomości, odliczanie vat
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    Witam!

    Rozpocząłem działalność gospodarczą zarejestrowaną we własnym mieszkaniu.
    Płacę podatek od nieruchomości wg.stawki za lokal mieszkalny.

    Kupiłem nowe mieszkanie, które przed wprowadzeniem się wymaga remontu.

    Jakie warunki muszę spełnić,
    aby móc wliczać koszty remontu nowego lokalu
    (ewentualnie w jakim procencie)
    w koszty działalności firmy,
    tak, aby US się nie doczepił?

    1. Zgłaszam w Urzędzie Miasta, że prowadzę DG w nowym mieszkaniu,
    naliczają nową stawkę podatku.
    Jaka będzie różnica? (u urzędzie powiedzieli że za M 0,5zł/m2 a za DG
    16zł/m2. to ceny za rok, czy miesiąc?)
    Czy powinienem podać 100% powierzchni, czy jakąś część?
    Czy jakaś (jaka?) powierzchnia DG ze względu na wielkość zwolniona z
    stawki za DG?

    2. Zgłaszam aktualizację w US, że DG prowadzę także pod nowym adresem

    3. Odliczam VAT proporcjonalnie do tego, co napisałem w IN-1 w UM

    Dobrze to rozumiem?

  • 2. Data: 2006-11-14 18:10:25
    Temat: Re: podatek od nieruchomości, odliczanie vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Nov 2006, takeshin wrote:

> [...]
    > nową stawkę podatku.
    > Jaka będzie różnica? (u urzędzie powiedzieli że za M 0,5zł/m2 a za DG

    Czekaj, czekaj.
    To oni ci policzą podatek od *części* lokalu?
    I nie piszesz nic co dałoby podstawy do gdybania o "charakterze
    mieszkalnym" (lub nie) tego lokalu.

    > Czy jakaś (jaka?) powierzchnia DG ze względu na wielkość zwolniona z stawki
    > za DG?

    Mi się wydaje że "dla celow" ze względu na podatek od nieruchomości
    kwalifikuje się wg "podziału budowlanego", czyli *cały lokal*.

    pzdr, Gotfryd