  • 1. Data: 2004-09-27 13:34:19
    Temat: podatek od odsetek bankowych
    Od: <j...@g...pl>

    wpłaciłam kaucję gwarancyjną. Wiem,że jest ulokowana na rachunku bankowym
    lokaty terminowej, mojego kontrahenta.Naliczyły się odsetki od tej lokaty/tj.
    kaucji/.Uważam, że jako osoba fizyczna mam prawo do 80% tych odsetek/no bo
    podatek zryczałtowany od odsetek bankowych tj chyba 20%, ja nie mam dostępu
    do tego konta, więc mój kontrahent/os. prawna/ powinien potrącić podatek i
    odprowadzić do US, a mnie wypłacić owe 80%. Wszystkich odsetek nie chcę,
    miałabym do nich prawo jako osoba prawna, gdybym prowadziła księgi-
    doliczyłabym do doch. i zapłaciła podatek doch.od os. prawnych. Czy mam rację?

  • 2. Data: 2004-09-27 13:49:55
    Temat: Re: podatek od odsetek bankowych
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > doliczyłabym do doch. i zapłaciła podatek doch.od os. prawnych. Czy mam rację?

    Sprawa dyskusyjna. Jeśli to tylko kaucja, to on nie ma prawa nią
    rozporządzać, tylko zdeponować. Ale skąd wiesz, że to akurat TWOJE
    pieniądze są na tym rachunku? Może Twoje ma w szufladzie, a swoje na
    rachunku. A odsetki są wtedy jego.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie