  • 1. Data: 2004-09-27 09:43:43
    Temat: Umowa zlecenie podatki i terminy
    Od: "Piotrek" <p...@n...please.com>

    Witam!
    Chcę przykładowo zawrzeć umowę zlecenie na okres od 05.10.2004 - 20.10.2004.
    Wiem już, że mam się zarejestrować jako płatnik w ZUS - czy mogę to zrobić
    elektronicznie ?
    (zarejestrowałem się już w przekazie elektronicznym)
    Czy dalszy przebieg rozliczania może wyglądać tak:
    1. Zgłoszenie zleceniobiorcy do ubezpieczeń (nie jest zatrudniony) w
    terminie 7 dni od zawarcia umowy
    2. Wyrejestrowanie ubezpieczonego w ciągu 7 dni od zakończenia umowy
    zlecenia ?
    3. Złożenie dokumentów rozliczeniowych ( DRA i RCA ? ) i opłacenie składek
    za 10.2004 w terminie do 15.11.2004
    4. PIT-4 i zapłacenie podatku do 20.11.2004
    5. PIT-8B - do końca stycznia 2005

    Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy?
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Piotrek.

  • 2. Data: 2004-09-27 17:08:02
    Temat: Re: Umowa zlecenie podatki i terminy
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał:

    > Chcę przykładowo zawrzeć umowę zlecenie na okres od 05.10.2004 -
    20.10.2004.

    Jako kto ? Osoba fizyczna prowadząca działalnoś gospodarczą ?

    > Wiem już, że mam się zarejestrować jako płatnik w ZUS - czy mogę to
    zrobić
    > elektronicznie ?

    Nie.
    Może być wydruk z programu płatnika, ale wraz z dokumentami ( NIP, REGON )
    trzeba udać się do ZUSu.
    Ale jeżeli prowadzisz DG, to pewnie już jesteś zarejestrowany jako płatnik
    w ZUS i odprowadzasz składki za siebie.

    > (zarejestrowałem się już w przekazie elektronicznym)
    Czyli gdzie ? W programie prokomowskim rozprowadzanym przez ZUS ?

    Musisz uzyskać certyfikat w Centrum Certyfikacji dla ZUS.
    http://www.cc.unet.pl/2-proces/index2_1.html
    Certyfikat wydawany jest płatnikowi, więc gdzie się zarejestrowałeś, jeśli
    jak twierdzisz, nie jesteś zgłoszonym płatnikiem w ZUS ?

    > Czy dalszy przebieg rozliczania może wyglądać tak:
    > 1. Zgłoszenie zleceniobiorcy do ubezpieczeń (nie jest zatrudniony) w
    > terminie 7 dni od zawarcia umowy
    Tak.

    > 2. Wyrejestrowanie ubezpieczonego w ciągu 7 dni od zakończenia umowy
    > zlecenia ?
    Tak.

    > 3. Złożenie dokumentów rozliczeniowych ( DRA i RCA ? ) i opłacenie
    składek
    > za 10.2004 w terminie do 15.11.2004
    Tak, pod warunkiem, że wynagrodzenie z umowy będzie wypłacone w
    październiku. Przy wypłacie w listopadzie - za październik raport "zerowy"
    a składki odprowadzone dopiero w deklaracji za listopad.

    > 4. PIT-4 i zapłacenie podatku do 20.11.2004
    Tak, z uwagą jak wyżej.

    > 5. PIT-8B - do końca stycznia 2005
    Tak, ale do końca lutego 2005 r.

    pozdrawiam