  • 1. Data: 2004-08-04 17:45:24
    Temat: podatek od odszkodowania?
    Od: "Multistamp" <m...@o...pl>

    Prowadzę działalność gosp. jako osoba fizyczna.
    W 2001r miałem szkodę kradzieżową na kwotę 80.000zł
    obecnie otrzymałem 90.000zł odszkodowania tytułem zawartej ugody. Czy
    zapłacę podatek i od jakiej kwoty?

    pozdrawiam P. Bardziński

  • 2. Data: 2004-08-05 09:05:46
    Temat: Re: podatek od odszkodowania?
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Multistamp napisał(a) w wiadomości: ...
    >Prowadzę działalno?ć gosp. jako osoba fizyczna.
    >W 2001r miałem szkodę kradzieżow? na kwotę 80.000zł
    >obecnie otrzymałem 90.000zł odszkodowania tytułem zawartej ugody. Czy
    >zapłacę podatek i od jakiej kwoty?
    >
    >pozdrawiam P. Bardziński

    Zapłacisz podatek od kwoty 90.000 zl. Jesli prowadzisz dzialalność
    opodatkowaną na zasadach ogólnych wpisujesz całość w rubrykę "pozostałe
    przychody" PKPiR.

  • 3. Data: 2004-08-05 22:21:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, michal wrote:

> [...]
    >+ >W 2001r miałem szkodę kradzieżow? na kwotę 80.000zł
    >+ >obecnie otrzymałem 90.000zł odszkodowania tytułem zawartej ugody. Czy
    [...]
    >+ Zapłacisz podatek od kwoty 90.000 zl. Jesli prowadzisz dzialalność
    >+ opodatkowaną na zasadach ogólnych wpisujesz całość w rubrykę "pozostałe
    >+ przychody" PKPiR.

    Czy mi się przy okazji dobrze wydaje, że 80kzł albo juz zaliczył
    (KPiR, nie wiem jak PK) albo zaliczy w koszty ?
    Co oczywiście spowoduje "średni przychód" :) jedynie w wysokości
    10 kzł ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-08-06 00:29:41
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Pewnie ze dobrze ci się wydaje. A przynajmniej powinien tak zrobić.

  • 5. Data: 2004-08-06 20:26:56
    Od: "Multistamp" <m...@o...pl>

    I tak zrobiłem, tyle że trzy lata temu. Tyle czasu barowałem się z naszym
    wiodącym ubezpieczycielem.
    pozdrawiam.