  • 1. Data: 2004-08-04 13:48:34
    Temat: spadak a darowizna
    Od: "Monika" <M...@i...edu.pl>

    A jaka jest roznica miedzy spadkiem po rodzicach ktorzy juz nie zyja a
    "darowizna" kiedy to zyjacy rodzice przepisuja dziecku majatek?
    Chodzi mi o roznice w placeniu podatku.

    Monika

  • 2. Data: 2004-08-04 22:10:02
    Temat: Re: spadak a darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, Monika wrote:

    >+ A jaka jest roznica miedzy spadkiem po rodzicach ktorzy juz nie zyja a
    >+ "darowizna" kiedy to zyjacy rodzice przepisuja dziecku majatek?
    >+ Chodzi mi o roznice w placeniu podatku.

    W pierwszym przybliżeniu - żadna.
    Drobne różnice są - na przykład: "nabycie w drodze spadku budynków
    mieszkalnych nadanych na podstawie przepisów o osadnictwie rolnym"
    będzie się różniło - to jest zwolnienie wg ustawy i jak widać
    przy darowiźnie nie obowiązuje.
    Albo: "nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę
    zaliczoną do I grupy podatkowej w wysokości nieprzekraczającej 9 637 zł od
    jednego darczyńcy, a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19 274 zł
    w okresie 5 lat od daty pierwszej darowizny, jeżeli pieniądze te lub
    rzeczy obdarowany przeznaczy na wkład budowlany lub mieszkaniowy [...]"
    Ale "tak w ogóle"...

    Spróbuj może poczytać ustawę: osobiście polecam zarejestrowanie
    się na www.podatki.pl, teksty są dostępne w HTMLu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-13 09:06:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > W pierwszym przybliżeniu - żadna.

    Noo... jest taka jedna wcale ne malutka...

    Notariusz troche sobie liczy za zcynnosci wiecej... niz sedzia...

    no i jeszcze trodniej "podwazyc" darowizne, niz testament..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-08-13 21:47:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2004, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Notariusz troche sobie liczy za zcynnosci wiecej... niz sedzia...

    Możesz objaśnić ?
    Bo jeśli w "majątku" nie ma nieruchomości - to po co komu notariusz ?
    A jeśli nieruchomości są - to niby przy spadku się obejdzie bez ?

    >+ no i jeszcze trodniej "podwazyc" darowizne, niz testament..

    Może. Chodziło o kwestie podatkowe ;)
    I było "w pierwszym przybliżeniu" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd