  • 1. Data: 2005-03-09 12:06:13
    Temat: podatek od sprzedaży akcji
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    w PIT-8C, który dostałem od biura maklerskiego mam wyliczony dochód ze
    sprzedazy akcji
    za 2004 (ale tylko tych kupionych w 2004) i w innej pozycji PRZYCHOD za
    sprzedazy akcji
    kupionych przed rokiem 2004.

    Mam trzy pytania:
    - czy dochod ze sprzedazy akcji nabytych przed rokiem 2004 tez jest
    opodatkowany
    - czy jesli nie bylo dochodu, tylko strata, to czy mozna ja odliczyc od
    dochodu ze sprzedazy akcji zakupionych w 2004 roku
    - co z oplatami np. za prowadzenie rachunku papierow wartosciowych, oplacie
    za dostep do notowan
    (biuro maklerskie ich nie policzylo w koszty), a ja nawet gdybym chcial, to
    nie mam zadnych dowodow
    ich poniesienia...

  • 2. Data: 2005-03-09 12:30:04
    Temat: Re: podatek od sprzedaży akcji
    Od: "Rafał Szcześniak" <r...@p...onet.pl>

    Mogę Ci odpowiedzieć na pierwsze pytanie.
    Dochód ze sprzedazy akcji zakupionych przed rokiem 2004 jest zwolniony z
    podatku jezeli akcje zakupiłeś na rynku regulowanym (oferta publiczna,
    giełda a nie np. darowizna czy umowa cywilno-prawna zakupu lub akcjew
    pracownicze). Musisz jeszcze udokumentowac pochodzenie tych akcji na wypadek
    konntroli - trzeba miec dowód zakupu.

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d0moqq$bfu$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-03-09 16:07:01
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

> [...]
    oplacie
    > za dostep do notowan
    > (biuro maklerskie ich nie policzylo w koszty), a ja nawet gdybym chcial,

    Ja juz oddałam mojego gieldowego PITa ksiegowej ale wydaje mi się, zę w
    piśmie przesłanym mi przez biuro (BRE Bank) było napisane, ze wliczaja w
    koszty oplate za prowadzenie rachunku i prowizje.

    ula