  • 1. Data: 2005-03-09 12:22:33
    Temat: Udokumentowanie zakupu akcji
    Od: "Rafał Szcześniak" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    W picie 8C biuro maklerskie wykazało mi przychód ze zbycia w 2004r. akcji
    BPH, które zakupiłem na rynku pierwotnym w 1995 r. Żeby nie zapłacić podatku
    od sprzedazy tych akcji muszę przedstawić Urzedowi Skarbowemu dokument
    potwierdzający ich nabycie na rynku regulowanym (oferta publiczna lub zakup
    na giełdzie a nie np. darowizna czy umowa cywilno-prawna). Problem w tym, że
    nie posiadam juz dokumentu zakupu tych papierów. Nie pomoże mi też biuro
    maklerskie, w którym zakupiłem akcje, gdyż ewidencjonuje operacje tylko na 5
    lat wstecz.
    Jakie według Was mam szanse na wygranie sporu z Urzędem Skarbowym, jeżeli
    nie zapłacę podatku a zostane wezwany na kontrolę i nie bedę mógł okazać
    dokumentu potwierdzajacego pochodzenie akcji. Czy swoją obronę mogę oprzeć
    na tym, że Urząd Skarbowy nie ma prawa żadać przy kontroli dokumentów
    starszych niz 5 lat - biuro maklerskie może wystawić mi dokument
    potwierdzający, ze akcje na moim koncie pojawiły się przed rokiem 2000.