  • 1. Data: 2005-03-09 09:56:42
    Temat: [Podatki] pytanie
    Od: "tygrysek" <m...@g...pl>

    Mam maly problem.
    Kupilem akcje w ofercie publicznej, skorzystalem z lewaru. Koszty kredytu
    oczywsicie chce odliczyc. I tu pojawie sie moj problem. Akcje zakupilem w
    roku 2004 a sprzedalem dopiero w 2005 ( glownie dlatego zeby odroczyc
    podatek :)) Teraz mam problem. Czy koszty kredytu mam wliczyc do
    tegorocznego PIT-u za rok 2004 czy dopiero za 2005 ?

    ---------------------------------------
    Tygrysek
    http://moosw.republika.pl - sygnały systemu na FW20
    http://republika.pl/forex_world/

  • 2. Data: 2005-03-09 10:03:03
    Temat: Re: [Podatki] pytanie
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "tygrysek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > podatek :)) Teraz mam problem. Czy koszty kredytu mam wliczyc do
    > tegorocznego PIT-u za rok 2004 czy dopiero za 2005 ?

    w zeznaniu uwzględnia się PRZYCHODY i KOSZTY ICH UZYSKANIA.

    Wg mnie w PIT 2004 nie wspisujesz nic, bo nie uzyskałeś przychodów ze
    sprzedazy akcji.
    Dopiero w PIT 2005 uwzględnisz przychód ze sprzedaży akcji oraz towarzyszące
    mu koszty czyli np. to, za ile te akcje kupiłeś.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-03-09 10:12:07
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    towarzyszące
    > mu koszty czyli np. to, za ile te akcje kupiłeś.

    A co jeśli w rachunku była linia kredytowa? Jak przypisać wykorzystanie
    kredytu do konkretnych transakcji? Według mnie odsetki są wówczas kosztem
    uzyskania przychodu nie powiązanym z konkretnymi transkacjami - tak jak
    opłata za prowadzenie rachunku czy tez notowania.

    Przemek

  • 4. Data: 2005-03-09 10:21:20
    Od: "some1" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d0mie9$7sk$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > uzyskania przychodu nie powiązanym z konkretnymi transkacjami - tak jak
    > opłata za prowadzenie rachunku czy tez notowania.

    Nie jestem ksiegowym ale ja bym koszty po datach uwzglednial... czyli
    kredyty, oplaty za prowadzenie wcisnal na konto 2004 roku. Oczywiscie tak
    czy siak lepiej isc do swojej kierownicy w POKu ;]

  • 5. Data: 2005-03-09 14:07:05
    Od: "Hunter" <e...@o...pl>

    > A co jeśli w rachunku była linia kredytowa? Jak przypisać wykorzystanie
    > kredytu do konkretnych transakcji? Według mnie odsetki są wówczas kosztem
    > uzyskania przychodu nie powiązanym z konkretnymi transkacjami

    data uruchomnienia kredytu, data zakupu akcji, data sprzedaży akcji, data
    spłaty lini kredytowej, data uruchomienia itd, itd. - z histori rachunku
    możesz to wszystko zestawić i udowodnić, że kupiłeś na kredyt... oczywiśie
    .. "kredyt na zakup pap. wart." (dobrze jaki taki zwrot jest w umowie ;) )

    jednak - polecał bym uzyskanie pisemnego potwierdzenia z US

    --
    Hunter

    Obowiązujący regulamin konkursu FUTFIGHTER
    znajduje się na stronie: www.futfighter.blo.pl