  • 1. Data: 2005-03-09 10:54:29
    Temat: Rozporządzenie
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Witam!

    Szukam w necie, ale chyba złe słowa kluczowe używam, rozporządzenia
    ministra finansów, które mówi jakie usługi i towary muszą być VATowane
    mimo nie przekroczenia progów, odpowiednio 20tys i 40tys w pierwszym i
    kolejnych latach DG. Może mi ktoś linką rzucić?!

    TLZ

  • 2. Data: 2005-03-09 21:07:19
    Temat: Re: Rozporządzenie
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d0mkm9$fmp$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl> wrote:

> [...]
    > mimo nie przekroczenia progów, odpowiednio 20tys i 40tys w pierwszym i
    > kolejnych latach DG. Może mi ktoś linką rzucić?!

    Będzie problem, bo chyba coś mieszasz.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2005-03-09 23:22:02
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Będzie problem, bo chyba coś mieszasz.

    Ok, wyjaśnię:

    widziałem kiedyś taką tabelę która była załącznikiem do jakowegoś
    rozporządzenia MF, w której były określone rodzaje DG, które wymagały
    zVATowania się. Albo inaczej, czy prowadząc usługi dostępu do sieci
    komputerowej (dajmy na to internetu, choć niekoniecznie) muszę być
    VATowcem? Mój doradca podatkowy mówi: jeśli nie przekroczyles w ub. roku
    20000, a w tym jeszcze 40000 tys obrotu to NIE. Pewien sympatyczny
    kolega zaś twierdzi że usługa ta wymaga bycia VATowcem. Jak to jest?!
    Abstrahujemy w tym momencie od tego że URTIP wymyślił sobie pełną
    księgowość.

    TLZ

  • 4. Data: 2005-03-10 22:14:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Mar 2005, Tomasz Lam [ZULU] wrote:

    > + widziałem kiedyś taką tabelę która była załącznikiem do jakowegoś
    > + rozporządzenia MF, w której były określone rodzaje DG, które wymagały
    > + zVATowania się.

    Hm... tabelka to raczej ze stawkami... i zwolnienie przedmiotowe...
    Zwolnienia podmiotowe to prędzej z ustawy wynikają, wyłączenia
    ze zwolnień też :) (i raczej nie z tabelki).

> [...]
    > + jeszcze 40000 tys obrotu to NIE. Pewien sympatyczny kolega zaś twierdzi że

    Hm... ja nie znam powodu dla którego poniżej limitu zwolnienie miałoby
    być w tym przypadku wyłączone...

    > + Jak to jest?! Abstrahujemy w tym momencie od
    > + tego że URTIP wymyślił sobie pełną księgowość.

    IM*H*O CIT to dla "operatora publicznego" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-10 22:20:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, Tomasz Lam [ZULU] wrote:

    > + Szukam w necie, ale chyba złe słowa kluczowe używam, rozporządzenia ministra
    > + finansów, które mówi jakie usługi i towary muszą być VATowane mimo nie
    > + przekroczenia progów

    ...a nie w *ustawie* ???

    http://podatki.pl/bap1.php/110304a.htm#d12r1
    +++++
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:

    1) dokonujšcych dostaw:

    a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali,
    b) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym,
    [...i ileś innych rzeczy, w tym "usługi w zakresie doradztwa"
    o czym warto pamiętać :)...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-03-16 14:06:50
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d0o0n5$f5f$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl> wrote:

    > widziałem kiedyś taką tabelę która była załącznikiem do jakowegoś
    > rozporządzenia MF, w której były określone rodzaje DG, które wymagały
    > zVATowania się.

    Tomasz, najlepsze źródło to www.mofnet.gov.pl. A tam masz ustawę o
    podatku od towarów i usług plus potrzebne rozporządzenia.

> [...]
    > 20000, a w tym jeszcze 40000 tys obrotu to NIE. Pewien sympatyczny
    > kolega zaś twierdzi że usługa ta wymaga bycia VATowcem. Jak to jest?!

    Khem, tego. Ten doradca na pewno tak mówi czy to Ty przekręcasz? Bo
    najwyraźniej ktoś myli zwolnienie od kasy fiskalnej ze zwolnieniem z VAT.