  • 1. Data: 2008-01-13 23:47:48
    Temat: Aktualizacja NIP-3
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Zmieniłem pare dni temu miejsce zamieszkania, a tym samym adres
    korespondencyjny. Nadal mieszkam w tym samym mieście, ale w innej dzielnicy,
    a tym samym należe już do innego US.

    1. Czy aktualizując teraz swój NIP-3, zeznanie podatkowe za 2007 rok mam
    zanieść już do nowego US, nawet jak będzie to dopiero kilka dni po
    aktualizacji swojego miejsca zamieszkania?
    2. Jak szybko następuje "wykreślenie" z jednego US i "przeniesienie" do
    nowego ?

  • 2. Data: 2008-01-13 23:50:05
    Temat: Re: Aktualizacja NIP-3
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    3. Mój pracodawca cały rok 2007 odprowadzał podatek do US z wcześniejszego
    miejsca zamieszkania. Czy to ma jakieś znaczenie?

  • 3. Data: 2008-01-14 00:58:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SERG wrote:
> [...]
    > aktualizacji swojego miejsca zamieszkania?
    > 2. Jak szybko następuje "wykreślenie" z jednego US i "przeniesienie" do

    NIP-3 masz złożyć w ciągu 30 dni od zmiany danych do nowego US.
    PIT składasz do urzędu właściwego na dzień 31 grudnia, czyli do starego.

    Ponieważ US i tak się pogubi, wpisz w rubryce 123 nowe dane kontaktowe.

  • 4. Data: 2008-01-14 10:21:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > 3. Mój pracodawca cały rok 2007 odprowadzał podatek do US z
    wcześniejszego
    > miejsca zamieszkania. Czy to ma jakieś znaczenie?

    Pracodawca odprowadzał twoje zaliczki na podatek do _swojego_ US. Bo on
    to robi zbiorczo za wszystkich 'ludzików' (US dostaje kasę, ale nie wie
    za kogo ta kasa). ;)
    Dopiero jak wystawia pit11, to przesyła też jeden egzemplarz do
    _twojego_ US - czyli tego, do którego należałeś 31.XII.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2008-01-14 11:03:23
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał:
> [...]
    > Dopiero jak wystawia pit11, to przesyła też jeden egzemplarz do
    > _twojego_ US - czyli tego, do którego należałeś 31.XII.

    To co się stanie jak pracodawca wyśle pit-11 do starego US a ja juz należe
    do innego. Urząd prześle do innego punktu ten pit-11?

  • 6. Data: 2008-01-14 11:43:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SERG wrote:

    > To co się stanie jak pracodawca wyśle pit-11 do starego US a ja juz należe
    > do innego. Urząd prześle do innego punktu ten pit-11?

    Znajdą sobie na podstawie NIP-3, bo tam przecież podajesz adres starego
    US, a jak nie znajdą to dostaniesz polecony, że masz się w podskokach
    zjawić w US.