  • 1. Data: 2010-01-04 17:16:51
    Temat: podatek od wynajmu mieszkania
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Troche sie zgapilismy w 2009 i mieszkanie ktore córka otrzymała w spadku
    zostało wynajete bez zgloszenia do US, ze bedzie rozliczane to w formie
    ryczaltu.
    Ok, trzeba rozliczyc na zasadach ogolnych. W takim razie mozna
    uwzglednic koszty. Pomijajac drobny remont (malowanie przez znajomego
    oczywiscie bez zadnych rachunkow) chyba takim najbardziej oczywistym
    kosztem jest czynsz. Czyli od przychodu moge odliczyc czynsz a reszte
    zglosic jako dochod córki?

    Aha, poniewaz corka jest na wymianie studenckiej za granicą, czynsz
    fizycznie placimy my czyli rodzice. Tzn formalnie oplata ta idzie z
    naszego konta. Czy to nie jest jakas przeszkoda w odliczeniu? Przeciez
    ze corka zwraca nam te koszty.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-04 23:50:17
    Temat: Re: podatek od wynajmu mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010, Michał wrote:

    > uwzglednic koszty. Pomijajac drobny remont (malowanie przez znajomego
    > oczywiscie bez zadnych rachunkow) chyba takim najbardziej oczywistym
    > kosztem jest czynsz.

    Czynsz, to jest to coś co bierze właściciel za wynajem!

    > Czyli od przychodu moge odliczyc czynsz

    Nie :>

    Natomiast co innego ew. opłaty związane z lokalem, które pewnie
    masz na myśli.
    Oczywiście można.
    Nie plącz czynszu do tych opłat.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-05 08:35:09
    Od: Michał <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > Nie :>
    >
    > Natomiast co innego ew. opłaty związane z lokalem, które pewnie

    Nie łapmy się za słowa ;-)

    1/ Wg mnie opłata za wynajem to jest to co dostaję za wynajem lokalu od
    wynajmującego (wg Ciebie czynsz)i to jest przychód.

    2/ Kosztami są opłaty związane z uzytkowaniem lokalu (co, administracja,
    smiecie, winda itd), ponoszone na rzecz wspolnoty zarządzającej
    budynkiem, które ja *zwyczajowo* nazywam czynszem.

    Czyli dochod = 1-2. I tu sie zgadzamy. Co z drugą częscią mojego pytania?

    Michał

  • 4. Data: 2010-01-09 02:50:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jan 2010, Michał wrote:

    > które ja *zwyczajowo* nazywam czynszem.

    ...za to wbrew prawu ;)

    > Co z drugą częscią mojego pytania?

    To, że dochód to przychód minus koszty jest oczywiste.
    Do sprawy "z czyjego konta" się nie wtykam, bo formalnie rzecz
    biorąc przepisy są nieżyciowe, zawsze można się powołać na byłego
    premiera RP :P

    pzdr, Gotfryd