  • 1. Data: 2007-10-25 07:55:00
    Temat: podatek powyżej 600 000 zł
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    Przejrzałem dyskusję w 2005 r., wątek "Czy osiągając dochód roczny powyżej
    600 tys.".
    W międzyczasie zmieniano Ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    ale art. 27 pozostał bez zmian.
    Wygląda więc na to, że kwoty powyżej 600 000 zł są nie opodatkowane.
    Zmiana nastąpi dopiero od 1.01.2009.
    http://www.pit.pl/att/przepisy/updof.pdf
    Czy mam rację?

  • 2. Data: 2007-10-25 08:16:18
    Temat: Re: podatek powyżej 600 000 zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2007, mkarwan wrote:

> [...]
    > art. 27 pozostał bez zmian.
    > Wygląda więc na to, że kwoty powyżej 600 000 zł są nie opodatkowane.

    Ciekawe jaka jest praktyka :)
    Jak pamietam, to poszło o pytanie, czy uchylenie przez TK wpisu do
    tabelki powoduje przywrócenie działania dla *nieistniejącego*
    zakresu tabelki poprzednich przepisów.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-25 17:21:45
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710251013540.3980@athlon64...

    > Ciekawe jaka jest praktyka :)
    > Jak pamietam, to poszło o pytanie, czy uchylenie przez TK wpisu do
    > tabelki powoduje przywrócenie działania dla *nieistniejącego*
    > zakresu tabelki poprzednich przepisów.

    Z ustawy, do której podałem link wynika, że decyzja TK spowodowała, iż
    dochód powyżej 600 000 jest nieopodatkowany!

  • 4. Data: 2007-10-25 18:17:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mkarwan w <news:ffqjln$im1$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710251013540.3980@athlon64...

    > Z ustawy, do której podałem link wynika, że decyzja TK spowodowała, iż
    > dochód powyżej 600 000 jest nieopodatkowany!

    Może i był w 2005 i 2006, ale IMHO w 2007 i 2008 obowiązują tabelki z ustawy
    z dnia 16 listopada 2006 Dz. U. Nr 217. poz. 1588. A te maja po trzy progi
    (ten trzeci > 85 528 PLN)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-10-25 20:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Z ustawy, do której podałem link wynika, że decyzja TK spowodowała, iż dochód
    > powyżej 600 000 jest nieopodatkowany!

    Właśnie piszę, że z tym "wynikaniem" nie było to tak oczywiste.
    Ustawa o podatku dochodowym istniała również w roku poprzednim, więc
    w momencie w którym TK "skreślił" pozycję w tabelce, to wbrew
    wrażeniu w tabelce nie powstało "nic".
    W obszarze w którym nie obowiązywała nowelizacja obowiązywała...
    No właśnie, co obowiązywało?
    :)
    Przecież większość ustaw jest wdrażana jako nowelizacje - i AFAIR
    z tamtą też tak było :)
    Była (poprzednio) tabelka z 3 stawkami.
    Pojawiła się nowa - na zasadzie "art. 27. otrzymuje brzmienie..."
    TK nie wysłał w niebyt obszaru w którym była poprawka - odesłał
    w niebyt kawałek NOWEJ treści! A stara jak była, tak została.
    W tej części, której TK się nie przyczepił, obowiązywała nowa treść.
    A tam gdzie się NIE przyczepił obowiązywało "to co poprzednio".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-11-01 16:19:24
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    .

    > Może i był w 2005 i 2006, ale IMHO w 2007 i 2008 obowiązują tabelki z
    > ustawy
    > z dnia 16 listopada 2006 Dz. U. Nr 217. poz. 1588. A te maja po trzy progi
    > (ten trzeci > 85 528 PLN)

    bajki opowiadasz, przecież jak byk pisze, że nowe brzmienie ust. 1 art. 27
    wchodzi w życie dopiero od 1 stycznia 2009 r.

  • 7. Data: 2007-11-01 16:20:40
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710252248260.2184@athlon64...

> [...]
    > W tej części, której TK się nie przyczepił, obowiązywała nowa treść.
    > A tam gdzie się NIE przyczepił obowiązywało "to co poprzednio".

    Dochody powyżej sumy 600 tys. zł sa nieopodatkowane!

  • 8. Data: 2007-11-01 17:58:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mkarwan w <news:fgcucc$dn1$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > bajki opowiadasz, przecież jak byk pisze, że nowe brzmienie ust. 1 art. 27
    > wchodzi w życie dopiero od 1 stycznia 2009 r.

    Przeczyta trollu z psp całość i znajdź taki zapis:

    Art. 10. 1. Do obliczenia podatku dochodowego za lata 2007-2008, o którym
    mowa w art. 27 ustawy wymienionej w art. 1, nie ma zastosowania skala
    podatkowa, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1.
    2. Podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29-30e oraz art. 44 ust. 4 ustawy
    wymienionej w art. 1, od dochodów uzyskanych w 2007 r. pobiera się od
    podstawy jego obliczenia według następującej skali:

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-11-01 20:43:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007, mkarwan wrote:

    > Dochody powyżej sumy 600 tys. zł sa nieopodatkowane!

    Jasne. I możesz na to podać przykład.

    (też bez podpisu)