  • 1. Data: 2007-10-25 17:10:02
    Temat: 1 % odpisu na OPP poradźcie
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak rozwiązać niżej opisany problem (a może ma już rozwiązanie, ale o nim
    nie wiem).

    Jest organizacja pożytku publicznego (OPP) - Stowarzyszenie Pomocy Szkole,
    posiada KRS i wszystkie inne wpisy oraz konto bankowe. Przy stowarzyszeniu
    działają "oddziały" przy licznych szkołach w całym województwie (nie mają
    one odrębnego KRS). Rodzice w deklaracji rocznej za 2006 przekazywali 1% na
    rzecz OPP ze wskazaniem dla której szkoły są to pieniądze. "Centrala" mogła
    łatwo zidentyfikować wpłaty i przekazać je do szkół.
    Teraz w deklaracji za 2007 ma być podawany jedynie nr KRS dla której OPP
    przekazuje się ten 1%. No i powstaje problem. Wszystkie odpisy trafią na
    wspólne konto bez informacji dla jakiego oddziału terenowego jest
    przeznaczony.
    Macie jakieś pomysły, jak to rozwiązać?
    Jacek

  • 2. Data: 2007-10-25 18:24:26
    Temat: Re: 1 % odpisu na OPP poradźcie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekazuje się ten 1%. No i powstaje problem. Wszystkie odpisy trafią na
    > wspólne konto bez informacji dla jakiego oddziału terenowego jest

    Jakieś brednie.
    Co ma deklaracja do przelewu?

  • 3. Data: 2007-10-25 18:43:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2007 o 20:24:26 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakieś brednie.
    > Co ma deklaracja do przelewu?

    Za 2007 przelew zrobi US

  • 4. Data: 2007-10-25 18:52:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > przekazuje się ten 1%. No i powstaje problem. Wszystkie odpisy trafią na
    > wspólne konto bez informacji dla jakiego oddziału terenowego jest

    Nikt wam przecież nie zabrania przesłać dodatkowej informacji do
    stowarzyszenia.
    Przedtem wysyłaliście przelew z opisem teraz wyslijcie pocztówkę z
    opisem i kwotą. Niech sobie to odpowiednio podzielą.

  • 5. Data: 2007-10-25 18:52:43
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Jakieś brednie.
    > Co ma deklaracja do przelewu?

    Jakie znowu brednie?
    W rozliczeniu podatkowym za rok 2007 Urząd Skarbowy będzie SAM dokonywał
    przelewu na OPP wskazaną przez podatnika. Tu masz PIT
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2007/pit37.pdf
    i zobacz sobie poz 124 i 125 a potem pisz.
    Podtrzymuję nadal pytanie, jak rozdzielić wpłaty na jedną OPP przeznaczane
    na różne jej "oddziały"?
    Jacek

  • 6. Data: 2007-10-25 18:54:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Jakie znowu brednie?
    > W rozliczeniu podatkowym za rok 2007 Urząd Skarbowy będzie SAM dokonywał
    > przelewu na OPP wskazaną przez podatnika.

    Aaaaa, teraz rozumiem.
    Tyle że to nijak nie wynikało z Twojej wypowiedzi.
    Przepraszam że nie byłem w temacie tych zmian.

    > Podtrzymuję nadal pytanie, jak rozdzielić wpłaty na jedną OPP przeznaczane
    > na różne jej "oddziały"?

    To już wewnętrzna sprawa organizacji.
    Do rozwiązania jakkolwiek, np. poprzez złożenie własnej deklaracji przez
    darczyńców, listów itd

  • 7. Data: 2007-10-25 19:04:57
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Niby fajnie, ale nie każdy chce się przyznać ile przeznaczył. W ub. roku
    było to anonimowe tzn. była lista wpłacających ale bez kwot. Kwotę podawało
    OPP sumarycznie. W VI RP nie jest dobrze widziane przyznanie się do (nie daj
    Bóg) wysokich zarobków ;-)
    Ponadto część osób wyśle proponowaną pocztówkę i nie przekaże ani grosza,
    część przekaże a nie wyśle. Niedokładna informacja to żadna informacja.
    Jacek

  • 8. Data: 2007-10-25 22:55:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Ponadto część osób wyśle proponowaną pocztówkę i nie przekaże ani grosza,
    > część przekaże a nie wyśle. Niedokładna informacja to żadna informacja.

    no to jak macie kretynów którzy wyślą pocztówkę bez kasy to nic na to
    nie poradzisz.

    jak jakaś kasa zostanie bo ktoś nie wysłał kartki to podzielić
    proporcjonalnie i już.

    co do anonimowości, to wyślij anonimową pocztówkę z kwota, żeby
    wiedzieli ile przekazać i gdzie.

    W tamtym roku doskonale wiedzieli kto ile wpłacił bo przeciz było to
    widac na przelewie, tylko po prostu kwot nie wydrukowali. Więc co ci
    teraz kartki przeszkadzają.
    Jest nawet lepiej, bo anonimową kartkę łatwije wysłac niż anonimowy przelew.

    IV RP już nie ma, VI jeszcze nie więc co się martwisz.

  • 9. Data: 2007-10-26 05:56:42
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > przelew.
    >
    > IV RP już nie ma, VI jeszcze nie więc co się martwisz.

    Hmmm - to przykre.
    Od wielu lat wplacam 1% na schronisko dla pieskow i zawsze dostaje od
    nich sliczna kartke z podziekowaniami.
    Teraz juz mi nie posla (bo niby jak).
    A przeciez sam sie nie bede upominal.
    Znowu nasi "wladcy" zrobili nam dobrze.

    Jano

  • 10. Data: 2007-10-26 06:01:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > IV RP już nie ma,

    tu się mylisz, bo jest i dobrze się trzyma (w psychice wielu osób). Z tego
    względu prawie nikt się nie zgadza, aby dostarczyć kopię ostatniej strony
    PIT-a a to by wyło w 100% wystarczające. Póki co napisaliśmy zapytanie do
    MF. Prawdopodobnie nie jest to problem pojedynczy, bo z pewnością jest
    więcej takich OPP, które mają oddziały terenowe a te swoich donatorów.
    Jacek