  • 1. Data: 2006-02-14 13:53:49
    Temat: podatki a samoukaranie
    Od: ansol<a...@o...pl>

    Dwa lata temu sprzedałem na aucji internetowej kilkanaście produktów i z powodu
    niewiedzy nie
    dokonałem opłat z tego tytułu w urzędzie skarbowym. Po pewnym czasie urząd upomniał
    się o
    podatek, zapłaciełm też już karę od zaległości podatkowej.Teraz znów otrzymałem pismo
    o zapłacenie
    podatku vat. Nie jestem w stanie zapłacić takiej kwoty (nie mam działalności
    gospodarczej). Czy
    mogę wnieść wniosek o samoukaranie (w kwocie np. 1/3 wymaganej kwoty) za
    niezapłacenie
    podatku vat? Jeśli tak, to co taki wniosek ma zawierać?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-14 13:57:26
    Temat: Re: podatki a samoukaranie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    niezapłacenie
    > podatku vat? Jeśli tak, to co taki wniosek ma zawierać?

    Nie możesz. Co najwyżej możesz wnioskować o umorzenie ze względu na
    ważny interes społeczny lub Twój (hehe :), albo prosić o rozłożenie na
    raty.

    P.S. Co to były za produkty i jakiej wartości?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-02-14 14:27:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > raty.
    >
    > P.S. Co to były za produkty i jakiej wartości?

    Moim zdaniem, to mamy popieprzone prawo.
    Podobnie jak w przypadku Miska z Tomaszowa powinno byc raz a dobrze -
    stwierdzenie niezarejestrowanej DG - dowalic grzywne w sadzie grodzkim rowna
    mniej wiecej 3-krotnosci zarobionej kasy i nie ciagac o jakies podatki.
    To w sumei bez sensu, zeby wymagac od nielegalnie prowadzacego DG
    prowadzenia ewidencji itp.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-02-14 23:07:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2006, ansol wrote:

> [...]
    > podatku vat. [...]
    > Czy mogę wnieść wniosek o samoukaranie (w kwocie np. 1/3 wymaganej kwoty) za

    Ja bym ostrożność w rozważaniach polecał.
    Podatek nie jest traktowany jako KARA.
    To coś co WSZYSCY muszą płacić... według przepisów.
    Wyjątkiem są "sankcje karne", czyli np. obowiązek *dopłacenia*
    30% VAT - jeśli takie coś ma miejsce. Ale to niejako "obok"
    zapłacenia właściwego podatku!

    Jak ktoś występuje o karę - no to można mu przydzielić taką karę,
    ale podatek do zapłacenia zostanie swoją drogą!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-15 18:00:08
    Od: ansol<a...@o...pl>

> [...]
    > raty.
    >
    > P.S. Co to były za produkty i jakiej wartości?

    Były to drukarki za 7000 (20 szt.).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-02-15 18:27:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>