  • 1. Data: 2005-04-17 11:48:44
    Temat: podatki - jak to bedzie wygladalo?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    osoba A dziewczyna pracuje i ma oplacane skladki ZUS
    osoba B nie pracuje i nie oplaca zadnych skladek

    i teraz czy gdy zostanie zalozona DG na osobe A (bedzie placona tylko
    skladka chorobowa 150 zl) moze ta dzialalnosc prowadzic osoba B?
    Czy bedzie tutaj potrzebne zatrudnienie osoby B w firmie pani A?

  • 2. Data: 2005-04-17 21:57:42
    Temat: Re: podatki - jak to bedzie wygladalo?
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@b...poczta.onet.pl>

    > i teraz czy gdy zostanie zalozona DG na osobe A (bedzie placona tylko
    > skladka chorobowa 150 zl) moze ta dzialalnosc prowadzic osoba B?
    To jest tzw firmanctwo. Nielegalne, o ile Ci udowodnią...

    > Czy bedzie tutaj potrzebne zatrudnienie osoby B w firmie pani A?
    Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie, z tym że niektóre dokumenty i tak
    musi podpisywać osoba A.

  • 3. Data: 2005-04-18 06:05:24
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Mrozek" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:d3um4k$pog$1@news.onet.pl...

    > To jest tzw firmanctwo. Nielegalne, o ile Ci udowodnią...

    > Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie, z tym że niektóre dokumenty i tak
    > musi podpisywać osoba A.

    Osoba A powinna tez zaplacic ZUS za osobe B, wiec nie wiem, czy az tak sie
    oplaca takie kombinowanie.

    Pozdrawiam
    parrot