  • 1. Data: 2005-04-17 12:32:54
    Temat: Ulga remontowa i niewykorzystane materialy ?
    Od: Janek <B...@i...pl>

    Witam !

    W zeszlym roku remontowalem mieszkanie. Czesc materialow wykorzystalem
    nie do konca, tzn:

    1) na czas remontu kupilem najtansze krany do czerpania wody, dorobilem
    prowizoryczne instalacje z rurek, po zakonczeniu prac uzywalem ich
    jeszcze przez jakis czas, ale wreszcie kupilem porzadne baterie a stare
    krany schowalem do szafy

    2) kupilem drzwi wewnetrzne, ale uznalismy z zona, ze na razie nie
    montujemy ich - leza w pudelku w piwnicy, przedtem oryginalnie byly
    drzwi w przejsciu miedzy pomieszczeniami

    3) kupilem za duzo zaprawy tynkarskiej - moze zawilgnac w piwnicy i
    zbrylic, moze tez posluzyc do wyremontowania werandy w altance na dzialce

    4) kupilem wiecej glazury - na wypadek jakiejs awarii w przyszlosci i
    koniecznosci uzupelnienia ubytkow

    Czy takie wydatki moge rozliczyc w ramach ulgi remontowej ?
    Nie chodzi mi o oszustwo. Zwyczajnie czesc materialow nie znalazla
    zastosowania, zostala kupiona z zapasem mniej lub bardziej swiadomie.

    Z ciekawosci jeszcze jedno pytani: co jest podstawa do odliczenia ?
    Tylko zakup i posiadanie prawo do odliczenia. Czy tez musi byc spelniony
    dodatkowy warunek wykorzystania zakupionych materialow w mieszkaniu ?

    pozdrawiam

    Janek

  • 2. Data: 2005-04-17 12:38:49
    Temat: Re: Ulga remontowa i niewykorzystane materialy ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Janek wrote:

    > Z ciekawosci jeszcze jedno pytani: co jest podstawa do odliczenia ?
    > Tylko zakup i posiadanie prawo do odliczenia. Czy tez musi byc spelniony
    > dodatkowy warunek wykorzystania zakupionych materialow w mieszkaniu ?

    Teoretycznie ma to być wykorzystane.
    Ale ja jeszcze nie widziałem kontroli, która chciałaby przyjść i
    zobaczyć to co wyremontowałeś. Jak kupiłeś drzwi, to w czasie kontroli
    teoretycznie powinieneś je mieć, choćby nawet w piwnicy, ale mają być.
    Z drugiej strony: kto cię rozliczy z ilości zaprawy tynkarskiej, no
    chyba że kupiłeś jej tyle, że domek by można tym wykończyć, a tym masz
    pokój z kuchnią. A po za tym ta kontrola musiałaby być już. Po czterech,
    czy pięciu latach zwykle nie ma już co kontrolować.
    Więc rozliczasz po uważaniu, ale bez przesady.

  • 3. Data: 2005-04-17 12:47:27
    Od: Janek <B...@i...pl>

    > Więc rozliczasz po uważaniu, ale bez przesady.

    A nieumiejetne wykorzystanie materialow ?
    Majster zostawil na noc otwarta farbe. Zrobil sie kozuch i juz byla nie
    do uzycia. Kupilem wiec nastepna...

    Zdarzylo sie tez "nieszczescie" z klejem do fliz - wylala sie na niego
    woda :(

    Janek

  • 4. Data: 2005-04-17 18:01:14
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Janek" <B...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzycia. Kupilem wiec nastepna...
    >
    > Zdarzylo sie tez "nieszczescie" z klejem do fliz - wylala sie na niego

    Z tymi katastrofami, które przydarzyły się zakupionym przez Ciebie
    materiałom naprawdę nie przesadzaj.
    Jak nie będziesz odliczał materiałów zakupionych przez całą rodzinę i
    wszytkich kumpli z dzieciństwa, to ewentualna kontrola z pewnością się nie
    przyczepi.
    Wszystko w umiarze, umiar we wszystkim

    Pozdrawiam
    tomek